مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت:درراستای کنترل و نظارت برعملکرد جایگاههای عرضه سوخت در سطح استان طی اقدام نا محسوس بازرسین شرکت نفت منطقه، تعدادی کارت سوخت غیر مجاز در یکی از پمپ بنزینها کشف و ضبط شد.

سید حجت مدنی مدیر منطقه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  با اشاره به کنترل و نظارت شبانه روزی جایگاه های عرضه سوخت بیان داشت : با تلاش بازرسین شرکت نفت منطقه در بازدید و نظارت های مستمر در یکی از جایگاههای عرضه سوخت مایع استان تعداد کارت سوخت بنزین مربوط به خودرو های عمومی از کارگران این جایگاه کشف و ضبط شد .

او افزود: در این بازرسی مشخص شد که از کارت سوختهای مذکورنزدیک به ۲۸۰۰ لیتر بنزین بصورت عرضه خارج از شبکه  و غیر قانونی به فروش رسیده است ،طی تشکیل پرونده خاطیان امر جهت رسیدگی قضایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

مدیر شرکت نفت منطقه اردبیل ادامه داد : واگذاری کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی به دیگران مشکلات عدیده ای به وجود آورده است زیرا سهمیه سوخت اختصاصی به هر خودرو منحصرا برای مصرف همان خودرو است و واگذاری آن به هر شکل به دیگران خلاف مقررات و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی یارانه ای تلقی می شود.و خلاف قانون و اخلال در شبکه عرضه می باشد .

مدنی تاکید کرد :در همین زمینه به منظور آگاهی هم استانی های عزیز، به استحضار می‌رساند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سال ۱۳۹۶و برای ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی که یکی از مصادیق آن موضوع مقابله با قاچاق سوخت است از طریق بیش از ۳۷ سامانه الکترونیکی فرآیند عرضه و تأمین سوخت مشتریان عمده و جزء فرآورده‌های نفتی را مکانیزه و با توسعه اتوماسیون اداری و حذف افراد و واسطه‌ها، امکان هرگونه سوءاستفاده را مسدود کرده است.

همچنین با افزایش بازرسی‎ها و روزآمد کردن شیوه‌های نظارت، کنترل و پایش‌های مستمر میدانی و حراستی و با همکاری خوب سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی، به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت موفق به کشف موارد تخلف گوناگونی شدیم که بدون هیچ اغماضی با یک یک آنها برخورد و همسو با سیاست شفافیت و اقدام‌های روشنگرانه این فعالیت‎ها به‌طور وسیع اطلاع‌رسانی شده است.

لازم به ذکر است که از مردم شریف استان انتظار می رود در صورت مشاهده ، ارائه بنزین آزاد با کارت سوخت یارانه (۱۵۰۰۰ریالی) بجای کارت سوخت آزاد (۳۰۰۰۰ریالی) مراتب را با شماره تماس ۰۹۶۲۷ ،مرکز رسیدگی و پاسخگویی مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اطلاع نمایند .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.