مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: با رویکرد سلامت محور، می‌توان اقدامات موثری در زمینه سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان انجام داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در مراسم معرفی نرم افزار اپلیکیشن همیار سالمند که با حضور مدیر کل و اعضای شورای معاونین بهزیستی کرمان، اعضای کمیته سلامت و امور بیمه‌ای شورای سالمندان در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زندگی سالمندان، بهبود وضعیت سلامت جسمی و روانی این گروه است، گفت: با رویکرد سلامت محور می‌توان اقدامات موثری در زمینه سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان انجام داد.

او با اشاره به روند رو به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نرخ زاد و ولد افزود: تلاش برای توانمندسازی سالمندان و برنامه ریزی ارتقای سطح فرهنگی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های سالمندان می‌تواند امنیت روحی و روانی این قشر را تامین کند.

صادق زاده هدف از معرفی نرم افزار اپلیکیشن همیار سالمند را بررسی و شناخت اولویت‌های مسائل حوزه سالمندان دانست و اظهار کرد: شناخت اولویت‌های حوزه سالمندی، به کارگیری راهکار‌های تخصصی و همکاری بخش‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد سه اصل اساسی در کاهش بحران‌های دوران سالمندی است.

کاشف، مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمان، با اشاره به تاثیر نرخ رشد سالمندی بر اقتصاد کشور گفت: پیری جمعیت، باعث اخلال در حوزه تولید و سرمایه گذاری می‌شود.

او اضطراب و افسردگی را از اختلالات شایع دوره سالمندی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی سالمندان منجر شود.

مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمان، آموزش خودمراقبتی در سالمندان را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش مشکلات سالمندان با گذر زمان، مراکز و بخش‌های مرتبط باید آموزش خودمراقبتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.