مریم رحیمی از پیشرفت ۳۵ درصدی طرح پایش مراتع تابستانی در سطح ۲۴ هزار هکتار و تعداد ۲۵ مرتع از مراتع ییلاقی شهرستان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، طرح پایش در مراتع شهرستان سمنان از سال ۹۴ در ۲ فصل تابستان و زمستان به ترتیب در مراتع ییلاقی وقشلاقی با حضور اکیپی متشکل از کارشناسان مرتع و حفاظت، بررسی و کنترل می گردد.

او افزود: در واقع این طرح با هدف کنترل استمرار دامداری بهره برداران در مراتع، رعایت ظرفیت چرایی و رعایت فصل چرا اجرا می شود و طی این سال‌ها نتایج در خور توجهی کسب شده است.

مسئول بخش مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در ادامه رحیمی بیان کرد: پایش مراتع تابستانه با پیمایش عرصه به عرصه و کنترل تمام موارد از بیستم خرداد ماه سالجاری آغاز و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق زمانبندی در حال اجراست.

مریم رحیمی ابراز داشت: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان آموزش، نظارت و تاکید موارد فنی به بهره برداران، سامان یافتن وضعیت بهره برداران، رعایت فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث (اجرای بند ۴۸) و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا (تبصره ۲۸) است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.