رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: از بعدازظهر دوشنبه بارش‌های مونسون همراه با تندباد موقتی ارتفاعات جنوب و مرکز استان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این بارش‌ها به صورت رگبار‌های پراکنده همراه با رعد و برق خواهد بود و انتظار می‌رود تا پنج شنبه در ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان ادامه داشته باشد.

او افزود: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری احتمال جاری شدن رواناب و بارش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: توصیه می‌شود در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

ملاشاهی در بخش دیگری به آخرین وضعیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۲ متر بر ثانیه معادل ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باد‌های ۱۲۰ روزه از بعداز ظهر دوشنبه تا چهارشنبه فروکش خواهد کرد و هوا حدود ۳ تا ۴ درجه در شمال استان گرم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.