ممبینی گفت: توقع ما از واحد‌های صنفی کل کشور آن است که ضوابط دقیق بهداشتی را بسیار جدی‌تر بگیرند.

رئیس اتاق اصناف ایرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بیش از چهار ماه است که ویروس کرونا اجتماع، اقتصاد، سیاست و زندگی روزمره مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده است. در روز‌های اخیر شیب ابتلا و مرگ به‌سرعت بالا رفته‌ است و همانگونه که می‌دانیم فعلاً تنها راه برای مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت تنفسی، اعمال ضوابط بهداشتی در محیط کسب و کار و همچنین بهداشت و نظافت دست‌ها است؛ با توجه به تأکیدات وزارت بهداشت، استفاده از ماسک موثرترین و ارزان قیمت‌ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس است.

ممبینی افزود: ضرورت استفاده از ماسک آن‌قدر جدی است که رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا به‌طور خاص به این مساله اشاره فرموده و بر استفاده همگانی از ماسک تاکید نمودند و بی‌توجهی به لزوم استفاده از ماسک را یکی از دلایل افزایش آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در کشور عنوان کردند.

او اضافه کرد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری، ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت رئیس جمهور، استفاده از ماسک را در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها، اجباری اعلام کرده و ارائه خدمات در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش‌های دولتی را منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اعلام کرد.

ممبینی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر امکان پذیر نبودن تعطیلی طولانی مدت و کامل کسب و کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: تنها راه منحصر به فرد مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: علی‌رغم آنکه اصناف در میان بخش‌های مختلف اقتصادی، بیشترین خسارت را در زمینه شیوع کرونا متحمل شدند؛ اما همراه با سایر اقشار و آحاد جامعه در مقابله با این ویروس مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام می‌دهند.

او گفت: امروز توقع ما از واحد‌های صنفی کل کشور آن است که ضوابط دقیق بهداشتی نظیر ضد عفونی مداوم محیط کسب و کار، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت جلوگیری از ازدحام افراد برای خرید و به ویژه استفاده از ماسک را بسیار جدی‌تر بگیرند و از همکاران عزیزمان در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها و بازرسی‌ها می‌خواهیم نظارت بیشتری بر واحد‌های صنفی تحت پوشش خود انجام دهند و با متخلفان برخورد قانون مؤثر صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با قدردانی از عملکرد شایسته جامعه بزرگ اصناف در ما‌ه های گذشته، تصریح کرد: اتاق اصناف ایران در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را معطوف داشته است تا خللی در چرخه تامین و توزیع کشور ایجاد نشود و همچنین پیگیر ضرورت تسریع در عملیاتی شدن تمهیدات و حمایت‌های دولتی از اصناف و بازاریان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار