خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با آموزههای قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت:دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها وتوانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار میباشند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
رنجبر اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانشآموزان، کلاسهای اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه آغاز وتا پایان مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.
رنجبر اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامههای غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی عنوان کردو تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین محافل مجازی در نظر گرفته شده است.
رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
او گفت: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشدو در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.
رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامههای زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این گونه برنامهها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن به اهداف مد نظر دست یابیم.
انتهای پیام/ع