رئیس روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: برای حفظ سلامتی و ارتقای بهداشت مسافران، تمامی مجموعه‌های فرودگاه، توسط بنر‌های اطلاع رسانی و برچسب فاصله گذاری شده است.

حسن جعفری رئیس روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیرامون گله مندی مسافران در خصوص عدم فاصله گذاری اجتماعی در داخل پرواز‌ها، گفت: برای حفظ سلامتی و ارتقای بهداشت مسافران، تمامی مجموعه‌های فرودگاه پس از گیت بازرسی پلیس شامل سالن پرواز‌های داخلی، مبلمان و صندلی ها، کانتر پرواز و اتوبوس‌ها توسط بنر‌های اطلاع رسانی و برچسب فاصله گذاری شده است.
 
او افزود: با تمهیدات اندیشیده شده از زمان حضور مسافر در گیت بازرسی پلیس، سالن پرواز‌های داخلی، کانتر و تا پای پرواز فاصله گذاری اجتماعی بر عهده مجموعه فرودگاه مشهد است.
 
رئیس روابط عمومی فرودگاه مشهد ادامه داد: موضوع فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیما‌ها و نحوه چینش مسافران در پرواز‌ها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و ما هیچ امکان مداخله و تذکر به شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص را نداریم.
 
جعفری بیان کرد: کارکنان شاغل در فرودگاه مشهد با توجه به شیوع ویروس کرونا ملزم به استفاده از ماسک هستند، همچنین با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن و فضای سربسته، از ورود مسافران بدون ماسک جلوگیری به عمل خواهد آمد.
بیشتربخوانید:

 
او تصریح کرد: در حال حاضر غربالگری مسافران در فرودگاه مشهد انجام نمی‌شود و این موضوع در حوزه عملکرد مجموعه علوم پزشکی مشهد است، اما تا چند روز آینده، دستگاه غربالگری حرارتی به منظور بررسی و تشخیص مسافران دارای علائم کرونا و حفظ سلامتی زائران و مجاوران در فرودگاه نصب خواهد شد.
 
رئیس روابط عمومی فرودگاه مشهد تاکید کرد: موضوع تب سنجی و غربالگری مسافران در مسیر پرواز‌های داخلی "استان‌های دارای وضعیت قرمز مثل خوزستان به مشهد مقدس" در فرودگاه مبدا صورت می‌گیرد و ستاد ملی کرونا دستورالعملی مبنی بر لغو پرواز‌ها اعلام نکرده است.
 
جعفری اظهار کرد: هر دستورالعملی از سوی ستاد ملی کرونا به دست ما برسد اجرایی خواهد شد.
 
او افزود: در بخش پرواز‌های خارجی هم اکنون فقط یک پرواز "مسیر افغانستان به مشهد" توسط هواپیمایی کام ایر فعال است.

 
انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.