عضو شورای اسلامی شهر میبد زمان اعتبار پروانه‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری در شهر میبد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا آزادمنش عضو شورای شهر میبد گفت: بر اساس تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی امسال شهرداری میبد که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، حداکثر اعتبار پروانه‌های مسکونی و تجاری از زمان صدور یک سال است و برای پنج سال نیز قابل تمدید است.

او افزود: به همین استناد، تمدید پروانه‌های ساختمانی بعد از مهلت اعتبار، بر اساس تبصره دو ماده بیست و نه قانون نوسازی و عمران شهری مصوب هفتم آذر ۱۳۴۷ که آخرین اصلاحات آن در تاریخ هشتم دی ماه ۱۳۸۸ به انجام رسیده صادر می‌شود.

آزادمنش در تبیین این تبصره، گفت: در پروانه‌های ساختمانی که از طرف شهرداری‌ها صادر می‌شود باید حداکثر مدتی که برای پایان یافتن ساختمان ضروری است قید گردد و کسانی که در میدان‌ها و معابر اصلی شهر اقدام به ساختمان‌سازی می‌کنند باید ظرف مدت مقرر در پروانه ها، ساختمان خود را به اتمام برسانند.

‎او اظهار داشت: در صورتی که تا دو سال، بعد از مدتی که برای اتمام بنا در پروانه قید شده باز هم ناتمام بگذارند، عوارض مقرر در این قانون به دو برابر افزایش یافته و از آن به بعد نیز اگر ساختمان همچنان ناتمام باقی بماند برای هر دو سالی که بگذرد عوارض به دو برابر ماخذ دو سال قبل افزایش خواهد یافت تا به چهار درصد در سال بالغ گردد.

‎آزادمنش گفت: ابنیه نا تمام که از طرف مقامات قضایی توقیف شده باشد، مشمول این ماده نخواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.