کمک دو میلیاردی استاندار خراسان جنوبی به بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از کمک ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی استاندار خراسان جنوبی به این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی این سازمان تلاش مضاعفی را برای استقرار سلامت اجتماعی با رعایت کرامت گروه‌های هدف خود خواهد داشت.

او افزود: مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دو مرحله با مساعدت استاندار به این سازمان پرداخت شد که با توجه به شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن این مساعدت خدمات دهی این سازمان به جامعه هدف را رونق بخشید.

عرب نژاد با اشاره به اینکه خدمات سازمان بهزیستی به دو صورت عام و خاص ارائه می‌شود، تصریح کرد: خدمات خاص و تخصصی به آسیب دیدگان اجتماعی و معلولین و خدمات عام به عموم مردم از قبل تولد تا سالمندی تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: بهزیستی در سه راهبرد اساسی شامل برنامه پیشگیری در قالب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت و طرح‌های غربالگری، راهبرد توانمنددسازی، بازتوانی و توانبخشی و راهبرد اشتغال و مسکن خدمات دهی می‌کند.

او بیان کرد: در سال ۹۸ در حوزه اشتغال ۸۰۰ مورد تعهد بهزیستی استان بوده است که ۸۳۰ مورد شغل محقق شده است.

عرب نژاد اظهار کرد: پارسال با تغییر قانون؛ ۳ درصد سهمیه اشتغال به صورت مجزا برای معلولین اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تشریح کرد: با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تفاهم نامه ۸۱ واحد مسکونی امضا شد که در هفته دولت تحویل متقاضیان خواهد شد.

او افزود: پارسال مشارکت مردم در کمک به سازمان بهزیستی رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است که شامل ۱۲۸ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال بوده است.

احمدی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی طرح غربالگری گوش به خاطر شیوع کرونا گفت: غربالگری چشم کودکان در استان سابقه ۱۲ ساله دارد که در ۴۴ پایگاه اجرا می‌شود.

رحیمی معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اعتبار استان در حوزه اشتغال ۲۲ میلیارد بوده است که ازاین میزان حدود ۹۶ درصد به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان محقق شده است.

او فزود: در سال ۹۹ این میزان اعتبار به ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افرایش پیدا کرده است.

رحیمی با اشاره به اینکه پارسال تسهیلات بهسازی مسکن بهزیستی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش  داشته است، اظهار کرد: زمان بازپرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی نیز از ۵ سال به ۷ سال افزایش پیدا کرده است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ۸۳ نفر از معتادین بهبود یافته شغل ایجاد شده و ۷۵ نفر نیز تسهیلات دریافت کرده اند.

او از مردم و خیرین استان خواست در کمپین‌های سازمان بهزیستی که به مناسبت‌های مختلفی، چون پویش لبخند مهر، پویش لبخند عیدانه، پویش ضیافت مهر و پویش صیانت ار سلامت مددجویان در زمان شیوع ویروس کرونا شرکت کنند و به این سازمان و مددجویان آن را یاری کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.