منابع یمنی اعلام کردند ائتلاف سعودی-امارتی ضمن اذعان به نزدیک بودن شکست خود در جبهه «مأرب»، بخش زیادی از تجهیزات نظامی خود را از این شهر خارج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخبر الیمنی، منابع یمنی از خروج بخش زیادی از تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی از «مأرب» مهمترین پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن و در آستانه پیروزی قرار گرفتن نیروهای یمن در این جبهه خبر دادند.

منابع وابسته به دولت مستعفی یمن می‌گویند که ائتلاف سعودی این حقیقت را دریافته است که شهر مأرب در مرکز یمن که از 3 جهت و در چندین محور مورد محاصره نیروهای یمنی قرار گرفته است نیز به زودی همانند «نِهِم» و «الجوف» به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن درخواهد آمد.

به گفته این منابع، خونخواهی و خشم قبایل استان مأرب نیز از جنایت عناصر وابسته به حزب الاصلاح به علت قتل فجیع شیخ «محسن سبیعیان» و خانواده‌اش موجب صف‌آرایی آنان در کنار نیروهای یمن شده است.

پایگاه الخبر الیمنی به نقل از دو منبع نظامی وابسته به دولت مستعفی افزود: ائتلاف سعودی سلاح‌های سنگین و نیروهای خود را از مأرب به سمت منطقه «الودیعه» خارج کرده است و این یعنی اینکه مأرب دیگر جای امنی برای نیروهای سعودی نیست.

ائتلاف سعودی همچنین اقدام به برکناری «عبدالحمید المزینی» فرمانده نیروهای خود در شهر مأرب، کرده و همزمان در حال رایزنی فشرده با قبائل منطقه برای جلب حمایت آن‌هاست؛ اما قتل فجیع «آل سبیعیان» قبائل را نیز در موضع ضدیت با ائتلاف سعودی قرار داده است.

حزب «الاصلاح» مهم‌ترین عناصر وابسته به دولت مستعفی را تشکیل می‌دهد و مرکز این حزب نیز شهر «مأرب» به شمار می‌رود. بنابراین آزادسازی این شهر به معنای از دست دادن آخرین پایگاه دولت مستعفی و شکست آن در جنگ یمن است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان آخرین تحولات میدانی جبهه‌های نبرد از پاکسازی جبهه «قانیه» و رسیدن به بخش‌های گسترده‌ای از شهر «العبدیه» در استان مأرب خبر داد و گفت: نیرو‌های مسلح پیشروی مهم و بزرگی را به دست آوردند و توانستند نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مربع را در مأرب آزاد کنند و شکست‌های گسترده در صفوف دشمن و نیز خسارت‌های مادی و معنوی در میان آنان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
نشون پول و حمایت آمریکا پیروزی نمیاره..وقتی سلاح دارید هوا و دریا دارید حمایت امریکا دارید اما بازم شکست میخورید!!!خدا با مستضعفان است
آخرین اخبار