سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از ارائه بیش از ۳۳۰۰ مورد مشاوره روان‌شناسی با استفاده از سامانه ۴۰۳۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نجمه سید آقامیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با بیان اینکه ابتلای مردم به بیماری کووید ۱۹ در مدتی کوتاه موجب ایجاد و یا تشدید عوارض روان شناختی در برخی از افراد جامعه شد گفت: در چنین شرایطی، افرادی که از قبل دچار انواع اختلالات اضطرابی بودند و یا تحت درمان هستند، ممکن است دچار تشدید علائم بیماری شوند.

او افزود: سامانه ۴۰۳۰ که به درخواست وزارت بهداشت راه‌اندازی شد، علاوه بر اطلاعات بیماری کرونا، خدمات روانشناختی را نیز به مردم ارائه می‌دهد. تماس‌گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند از خدمات مشاوره تغذیه، پیشگیری از بیماری، مسایل مربوط به بارداری و مشاوره روانشناسی در ساعات هشت صبح تا ۱۲ شب استفاده نماید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان در خصوص انواع مشاوره‌های روانشناسی ارائه شده گفت: از فرورودین ماه سالجاری تاکنون بیش از ۳۳۰۰ مشاوره تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ در مورد کنترل استرس، مشاوره سوگ جهت بازماندگان متوفیان کووید ۱۹، مشاوره در زمینه خشونت‌های خانگی، پیشگیری از خودکشی، مشاوره فرزندپروری و آموزش کنترل خشم توسط کارشناسان روانشناسی این مرکز انجام شده و حدود ۳۰۰ مورد نیز افراد ضمن مراجعات حضوری در جلسات انفرادی مورد مراقبت سلامت روان قرار گرفته‌اند.

سیدآقامیری از همه همشهریان آبادانی خواست ضمن درج مداوم تغییرات سلامتی خود در سامانه salamat.gov.ir با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری یاری نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.