معاون وزیر امور خارجه روسیه، خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را بی‌توجهی به نظرات اعضای جامعه بین الملل دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از سازمان جهانی بهداشت غیرسازنده و نشانگر تمرکز دولت این کشور بر اقدامات یکجانبه‌ای است که دیدگاه و نظرات دیگر اعضای جامعه بین الملل را نادیده می‌گیرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما این تصمیم آمریکا را غیرسازنده می‌دانیم. این تصمیم در واقع نشانگر همان تمرکز بر اقدامات یکجانبه‌ای است که اولویت‌ها و رویکرد‌های بسیاری دیگر از اعضای جامعه بین الملل را نادیده می‌گیرد. سازمان جهانی بهداشت یک سازمان خوشنام و دارای تخصص زیاد در بیشتر حوزه‌های مهم است. اتخاذ چنین تصمیماتی به ویژه در بحبوحه شیوع  همه گیری کرونا که به یکپارچگی تلاش‌ها نیاز دارد؛ در واقع هیچ نتیجه‌ای جز دوگانگی افکار عمومی و تضعیف نهاد‌های چند جانبه به دنبال نخواهد داشت.

ریابکوف در ادامه اظهارات خود همچنین به موضوع گزارش‌های جعلی رسانه‌های خارجی در خصوص شیوع کرونا در روسیه اشاره کرد و گفت نویسندگان چنین گزارش‌هایی صرف نظر از اقداماتی که روسیه انجام می‌دهد، صرفا از این کشور انتقاد می‌کنند.

او ضمن اعلام این مطلب که این‌ها در واقع افراد ناامیدی هستند که در زمینه انتشار اطلاعات هیچ تخصصی ندارند، بلکه در زمینه جنگ رسانه‌ای متخصص هستند، افزود روسیه همچنان به افشای حقایق در پس پرده این اخبار جعلی ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


چندی پیش دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد دفتر دبیرکل این سازمان نامه‌ای از سوی آمریکا دریافت کرده که در آن اعلام شده است واشنگتن قصد دارد در ششم ژوئیه ۲۰۲۱ از سازمان جهانی بهداشت خارج شود. در بیانیه این دفتر آمده است «دبیرکل، در مقام امانتدار، در حال بررسی موضوع با سازمان جهانی بهداشت است که آیا همه شرایط لازم برای چنین خروجی رعایت شده است یا خیر.»

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت که چندین پزشک و محقق برجسته آمریکایی در آن عضو هستند در این خصوص گفت اطلاعات بیشتری در این باره ندارد و دیگر اظهارنظری در این خصوص نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار