الکساندر ووچیچ اعتراضات به محدویت‌های کرونایی و سیاست‌های بلگراد در این کشور را «تروریسم محض» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان، با گذشت چهار روز از اعتراضات به محدودیت‌های قرنطینه‌ای ویروس کرونا در خیابان‌های «بلگراد»، این اعتراضات را «تروریسم محض» خواند.

رئیس‌جمهور صربستان که روز گذشته در پاریس نشستی با سران فرانسه و آلمان درباره استان خودمختار کوزوو داشت با محکوم کردن خشونت‌ها و هرج و مرج‌های اخیر کشورش آن‌ها را «تروریسم محض» عنوان کرد.

ووچیچ در ادامه گفت افرادی که به تازگی در خشونت‌های صربستان دست داشته‌اند، بازداشت و مجازات خواهند شد و افزود: «من به صربستان برای تحمل این وضع افتخار می‌کنم.»

رئیس‌جمهور صربستان: اعتراضات اخیر «تروریسم محض» است////////

معترضان که اغلب آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند روز گذشته و برای چهارمین روز مقابل پارلمان صربستان دست به تجمع زدند. این تجمعات ابتدا به اعتراض بر محدویت‌های کرونایی شکل گرفت، اما سپس به ابراز نارضایتی از سیاست‌های دولت صربستان تغییر جهت داد.

در این اعتراضات جوانان علیه ووچیچ، «آنا بارنابیچ» نخست‌وزیر این صربستان و حزب ووچیچ یعنی «حزب مترقی صربستان» (SNS) شعار می‌دهند.

رئیس‌جمهور صربستان: اعتراضات اخیر «تروریسم محض» است////////

در راستای اظهارات رئیس جمهور صربستان، بارنابیچ نیز اعتراضات در بلگراد و شهر‌های دیگر صربستان را «رفتاری غیرمسئولانه» دانست و گفت که صربستان تنها در طی ۲۴ ساعت و یعنی روز جمعه، از ابتلای ۳۸۶ مورد جدید و ۱۸ مرگ کرونایی خبر داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار