۷۸ هزار اشتغال در استان کرمانشاه از طریق شرکت‌های تعاونی ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین برآورد‌ها حدود ۱۰ درصد شاغلین جهان در تعاونی‌ها اشتغال دارند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین برآورد‌ها حدود ۱۰ درصد شاغلین جهان در تعاونی‌ها اشتغال دارند ودر استان کرمانشاه، سیزده درصد یعنی ۷۸ هزار نفر در ۳۱۰۵ شرکت تعاونی فعال استان اشتغال دارند و منبع اصلی درآمد آن‌ها از تعاونی هاست.

او در بیان عملکرد حوزه تعاونی‌های استان، گفت : پارسال تعاونی‌های مرتبط با امر صادرات در استان کرمانشاه بیش از ۱۳۴ میلیون دلارصادرات غیر نفتی داشته اند.

حسن عزیزی افزود: ۹۲ شرکت تعاونی جدید با اشتغال ۱۴۴۱ نفردر سال ۹۸ در استان تشکل شده و در سال جاری نیز تشکیل ۹۱ شرکت تعاونی در برنامهاداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

او از تخصیص و پرداخت مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان اعتبار جهتراه اندازی اولین مرکز نوآوری تعاون در راستای افزایش شفافیت و نوآوری در تعاونی‌ها با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و پارکعلم و فناوری استان خبر داد.

عزیزی تشکیل تعاونی ها، توسعه تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی را سه محور اصلی حوزه مدیریت تعاونی‌ها در اداره کل تعاون، کار و رفاهاجتماعی برشمرد وگفت: مهمترین وظیفه پس از تشکیل شرکت تعاونی بُعد نظارتیاداره کل بر مجامع عمومی، رسیدگی به شکایات، بررسی صورت‌های مالی و حسابرسی است و در برنامه سال ۹۹ تعداد ۱۸۲۵ مورد نظارت پیش بینی شده که این اداره کل مصمم استدر سال جهش تولید یک و نیم برابر آن را محقق نماید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه کمک به ایجاد و توسعه تعاونی‌های جوانان از جمله تعاونی‌های دانش بنیان و افزایش سهم و نقش و جایگاه نهاد‌های تأمین مالی تعاون (بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانتسرمایه گذاری تعاون)، کمک به ایجاد و گسترش تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی و کمک به ایجاد تعاونی‌های سازمان دهنده و تسهیل گر کسب و کار‌های خرد و خانگی را از جمله برنامه‌های امسال اعلام کرد که در راستای افزایش سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان می‌توانند مؤثرباشند.

او راه اندازی سامانه جامع و هوشمند تعاونی‌ها را در راستای تسهیل گری در تشکیل تعاونی، نظارت دقیق وشفاف‌سازی بر عملکرد مدیران تعاونی ها، اعتبارسنجی و رتبه بندی تعاونی‌ها درجشنواره‌ها تعاونی‌های برتر اعلام و افزود: در حال حاضر کلیه مراحل تشکیل تعاونی، ثبت تغییرات، نظارت بر عملکرد وتوسعه تعاونی‌ها از جمله آموزش به صورت مجازی توسط سامانه انجام می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار