فعالیت‌های اوقات فراغت دانش ‌آموزان فارس با شعار محوری هر دانش‌آموز یک مهارت در سامانه شاد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهان بخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان در شبکه شاد، مهارت‌های معرفتی، هویتی، فرهنگی، هنری، حرفه‌ای، اقتصادی و ورزشی است که دانش‌آموزان بر اساس علاقه‌مندی و سلیقه شخصی یک یا چند رشته از موارد ذکر شده را انتخاب می کنند.

او، بیان کرد: در تابستان امسال، ۱۲۰ کانون فرهنگی، تربیتی،  یک هزار و ۴۷۱ کانون مدرسه‌ای، ۲۲ اردوگاه، ۶۷ دارالقرآن، ۱۸۶ کانون ورزشی، ۴۹ پژوهش‌ سرا و در مجموع یک هزار و ۹۲۳ فضا به فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان فارس در شبکه شاد  اختصاص یافته است.

بانشی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پایگاه‌های ذکر شده فعالیت‌های خود را به‌ صورت مجازی و در بستر شبکه شاد ارائه می دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: البته در دستورالعمل وزارتی به کلاس‌های حضوری نیز اشاره شد که در صورت مطلوب بودن شرایط کنترل بیماری و با دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها می‌توان با رعایت ضوابط و دستورالعمل ها به آن اقدام کرد، اما تاکید و اولویت استان، استفاده از کلاس‌های مجازی اوقات فراغت است.

او، با بیان اینکه همکاری با کانون فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها بسیار مهم است،کتاب‌خوانی، روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی، داستان‌نویسی، قصه‌پردازی و کار‌های هنری را از فعالیت بسیار مهمی دانست که در ایام شیوع کرونا و با تکیه بر فضای مجازی به ‌خوبی می‌توان از آن‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت بهره مند شد.

بانشی، دو عنصر کتاب‌خوانی و حرفه‌آموزی را مبنای اصلی موفقیت در فعالیت‌های تابستانه برشمرد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار