حجت الاسلام ذوالنوری گفت: سناریو‌های مختلفی در خصوص حادثه نطنز بررسی و علت آن تقریبا مشخص شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری،نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه نطنز گفت: سناریو‌های مختلفی در این خصوص بررسی ، مطرح و علت حادثه تقریبا مشخص شده است.

او افزود:  وزیر اطلاعات و روسای اطلاعات، ناجا، ارتش و پدافند به مدت سه ساعت در کمیسیون امینت ملی حضور یافته اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: به جهت اهمیت موضوع سناریو‌های مختلف در حال بررسی است تا سر سوزنی اشتباه نسبت به سوژه اصلی صورت نگیرد.

او افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه دعوت کرده است پیرامون برخی مباحث در این کمیسیون حضور یابد.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به علت صدور قطعنامه علیه ایران و مبحث قرار داد ۲۵ساله ایران و چین از آقای ظریف دعوت کرده است تا توضیحاتی به این کمیسیون ارائه کند.

او با تصریح بر این که هنوز قرار دادی با چین امضا نشده است، افزود: جلسه مشترک با وزیر امور خارجه صبح یکشنبه برگزار خواهد شد.

حادثه نطنز انفجار یا آتش‌سوزی بود که پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ به وقت محلی در ساعت یک شب در تأسیسات هسته‌ای نطنز رخ داد.

تأسیسات هسته‌ای نطنز در شمال استان اصفهان، یکی از مهم‌ترین سایت‌های غنی‌سازی اورانیوم در ایران به حساب می‌آید.

خسارت وارد شده به‌طور دقیق اعلام نشده است.

همراهی کمیسیون امنیت ملی با کمیسیون بهداشت در موضوع کرونا


حجت الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود شیوع دوباره کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: اگرچه پیگیری این مسئله با کمیسیون بهداشت و درمان است، اما کمیسیون امنیت ملی از آن جهت که این بیماری باعث تلفات جانی شده است بی تفاوت نیست و همراه با کمیسیون بهداشت آن را دنبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر بهداشت و درمان قرار بود دیروز در این کمیسیون حاضر و در خصوص وضعیت کرونا توضیحاتی ارائه کند که این امر محقق نشد.

او همچنین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را مورد توجه قرار داد و گفت: تنها راه حل مشکلات، استقلال کشور از وابستگی به نفت، مدیریت صحیح و جلوگیری از هر گونه خود تحریمی است.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار