ویدئوی از کوی مدن آبادان در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد پسماند عفونی مراکز درمانی درمحل رها شده اند.

خادمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در همان ساعات اولیه انتشار ویدئو در فضای مجازی مبنی رها شدن پسماند های عفونی در کوی مدن کارشناسان را به محل اعزام کردیم و پسماندهای عفونی را بررسی کردند و متوجه شدند این امر مربوط به حوزه جامع سلامت شهری امام خمینی (ره) واقع در جنب بیمارستان شهید بهشتی است.

او افزود: کوی مدن در خارج از محدوده شهری قرار دارد و از سوی دیگر بنا بر قانون جمع آوری پسماند عفونی از بیمارستان ها برعهده شهرداری نیست ، اما به دستور محمود رضا شیرازی شهردار آبادان ، عوامل سازمان مدیریت پسماند مسئول بررسی موضوع شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند آبادان گفت: مطابق بند ۷قانون مدیریت پسماند ، جمع آوری ، انتقال، امحاء و نگهداری پسماند توسط تولید کننده انجام می شود و وظیفه سازمان مدیریت پسماند شهری در این راستا صرفا دفن کردن است.

خادمی ادامه داد: پسماند عفونی مراکز درمان توسط بخش خصوصی خودشان که با آنها قرارداد دارند جمع آوری می شوند و سپس توسط خود بیمارستان امحاء می گردد و درپایان معرفی نامه دفن پسماند   به ما تحویل  داده می شوند و ما صرفا وظیفه دفن پسماندها را داریم.

او گفت: این امر مربوط به مرکز بهداشت که متولی این حوزه است می باشد و باید در این زمینه رسیدگی کند.

نجمه سیدآقامیری رییس مرکز بهداشت آبادان  نیز گفت: بر اساس بررسی انجام شده پسماندها و اسناد رهاسازی شده در محدوده روستای مدن مربوط به یکی از مراکز آزمایشگاهی است.

او افزود: اسناد رهاسازی شده مربوط به اوایل زمستان و قبل از فراگیری کرونا است و علت رهاسازی آنها قبل از امحا در حال بررسی است.

رییس مرکز بهداشت آبادان اظهار داشت:بر اساس قانون زباله‌های بیمارستانی باید قبل از انتقال به گودزباله امحا و پس از آن بر اساس اصول بهداشتی به گودزباله منتقل و دفن ‌شوند که این پروتکل هم اکنون در مراکزدرمانی آزمایشگاه آبادان اجرا می شوند.

سیدآقامیری گفت: با افراد خاطی دراین زمینه ، برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.