سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتهام زنی و نفرت پراکنی از عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکاست و اظهارات وزیر خارجه "نفرت پراکن" آمریکا نشأت گرفته از همین رویکرد است.

دروغگویی و  اتهام زنی از عناصر اصلی رژیم آمریکا استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن اظهار کرد: دروغگویی، اتهام زنی و نفرت پراکنی از عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکا به‌ویژه در رژیم فعلی است و اظهارات وزیر خارجه "نفرت پراکن" آمریکا  نشأت گرفته از همین رویکرد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بی اساس خواندن این اتهام واهی تصریح کرد: آمریکایی‌ها که احساس می‌کنند برای ادامه محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان در صحنه بین المللی و شورای امنیت دستاوردی نداشته‌اند تلاش می‌کنند با اتهام زنی و دروغگویی بهانه‌هایی برای استمرار فشار حداکثری و پیشبرد اهداف خبیثانه خود فراهم کنند.

موسوی با تصریح این نکته که آمریکا و عربستان سعودی با برقراری محاصره پنج ساله بر مردم یمن، باعث مرگ هزاران نفر به دلیل گرسنگی و سوء تغدیه شده اند، گفت: این دو رژیم به جای اینکه پاسخگوی جنایت های خود در یمن باشند با ایراد اتهام های ناروا و بی اساس به سایرین تلاش می کنند از بار مسئولیت و پاسخگویی در قبال این رفتار خلاف انسانی و جنایتکارانه خود شانه خالی کنند.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
ما باید به یمن کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام
همین حالا میگم:پاش بیافته میرم تو خط مقدم مبارزه با فساد مخصوصا داخلیش.ضمنا درود میفرستم به روح و روان پاک شهیدان دفاع مقدس اونروزا و همین روزا که شجاعانه جونشون رو تقدیم میکنن.مدیونشونم اگه از دستم بربیاد و کوتاهی کنم در حقشون.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۹:۳۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
ما تا کی باید شاهد پررویی کسانی باشیم که هیچ کس از دست آنها در امان نیست ، این سازمانهای بیییییییییییییییییییییییین المللی هم که اسمشان حال آدم را به هم می زند . جز جاسوسی و تصویب قوانین ضد ملل و ضد بشر هیچ خاصیت دیگری ندارند . که دنیا باید برای نجات از این وضعیت شرم آور چارۀ جدی بیاندشید و ایران باید در این زمینه پیش قدم شود و ایده های اصلاحی قابل توجهی به جهان ارائه کند بر اساس آموزه های مترقی اسلام و قرآن و احیای کرامت انسان و حاکمیت عدالت واقعی بر سراسر جهان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اگرم کشتی بوده دلمون خواسته به آمریکا ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
کار آمریکائی های زبون و شرکای بیچاره و جنایتکار منطقه اش به شعبده بازی رسیده است.
ارتش انقلابی یمن و نیروهای مقاومت مردمی آن نیازی به وارد کردن سلاح ومهمات ندارندو با دست خالی حریف ال سعود و امارات خائن به دین و ملک مسلمانان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
کاش دست از محافظه کاری برداریم و علناً به مردم ستمدیده یمن کمک نظامی کنیم. اونها که به بهانه های واهی هر روز ما رو متهم میکنن، بهتر اینه که این راه جهاد و شهادتو برای داوطلبین و نظامیان کشور باز بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاالله روزی برسد که آل سعود و آمریکای تروریست تاوان جنایاتشان را در یمن و سوریه و...بدهند. انشاالله آمریکا تجزیه شود و ریشه آل سعود از روی زمین کنده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شکر خدا از برکات خدا همین بس هر چقدر از دولتمان کم کاریها دیده ایم و میبینیم ودرست شدنی هم نیست ولی در قدرت نظامیمان به برکت خون شهیدانمان چه بسا آمریکا دست به هیچ عمل خطرناک نسبت به ایران نمیزند چون با واکنشهای واقعی روبرو میشود و به خالیبندی چرندیات رو آورده به قول خودش ابرقدرتی هم است
ما دشمنی بدتر از دولت دروغگو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
مرگ برآمریکا شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سخنگو همه چی گفت اما نگفت پس اون کشتی که توقیف شده کدام کشتی بوده ایا سلاح حمل نمی کرده پس بارش چی بوده یا اصلا کشتی در کار نبوده پس امریکا بیکاره که الکی خبر بده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شما اونجا بودی و دیدی کشتی ای توقیف شد ؟! یا اگه شد ایرانی بود ؟؟!! خوبه والا بعضی گویا خیلی دوست دارن به جای دفاع از کشور توی جبهه دشمن بجنگند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۳۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
چرا ایران جواب قاطع به عربستان نمیده واقعا جای سوال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اقای موسوی هزینه یمن در جنگ به عهده کدام کشور است شما که میدانید انها ندارن به امریکا بگوید مثلا عراق یا شوروی یا ....میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
کمک تسلیحاتی به یمن وظیفه اخلاقی و انسانی هست.اگه امکانش هست حتما باید کمک بشه
آخرین اخبار