فرماندار قصرشیرین گفت: در مرز پرویزخان منطقه ای در نظر گرفته شده است تا در صورت توافق با کشور عراق افراد بومی بتوانند با دستورالعمل های جدید کوله بری انجام دهند.

مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، با بیان اینکه در گذشته مرز پرویز خان رسمی نبود و به صورت  بازارچه  فعالیت می‌کرد و صادرات کالا از طریق پیله وران انجام می‌شد.

او گفت: پیله وری  قاعده خاصی دارد و جدای از صادرات است بعد از اینکه مرز رسمی شد  و گمرک این اجازه را نمی‌دهد و پیله وری تعطیل شد.

تاتار بیان کرد:  کوله بران داران کارت مرز نشینی بودند و  بعد  از  تایید  صلاحیت به عنوان افراد بومی  اسامی آن‌ها به مرزبانی  داده می‌شد و در  نقطه صفرمرزی  با  سهمیه  بندی اجازه ورود کالا به قصرشیرین را داشتند.

به گفته فرماندار قصرشیرین اکنون محلی برای  کوله بری  در مرز پرویز خان نداریم  اما با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه محلی در کنار مرز پرویز خان شناسایی شده است  و با طرف عراقی صحبت کردیم اگر موافقت شود از این محل کوله بری با دستورالعمل جدید انجام می‌شود که باید با کارت مرز نشینی باشد.

او گفت: کارت مرز نشینی برای افرادی که  در همان روستا و مرز باشند  و بعد از استعلام صادر می‌شود.

تاتار با بیان اینکه  ممنوعیتی برای افرادی غیرازشهرستان قصرشیرین در صادراتی  وجود ندارد  گفت: خیلی از تجار افراد بومی قصرشیرین هستند و  ۸۰ درصد افرادی  که بار‌ها  تخلیه میکنند همه  شناسایی  شدند  و ازافرادبومی منطقه هستند.


تاتار با اشاره ظرفیت‌های خوب این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی گفت:تعداد قابل توجه جوانان مستعد از سوی سمن‌ها شناسایی شد و  قرار است ۵۰۰ هکتار از اراضی سامانه گرمسیری  به جوانان قصرشیرینی واگذار می‌شود تا به کشت محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.