عضو شورای عالی استان‌ها مطرح کرد.

هزینه کرد ۴۰ درصدی بودجه شهرداری‌ها در پرداخت حقوق و مزایا

موسوی گفت: شهرداری‌ها مکلف به ارایه گزارش‌های مالی خود هستند و در وظایف شورای شهر‌ها نیز آمده است که باید در تصمیم گیری به صرفه و صلاح شهر‌ها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی که امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه برگزار شد ضمن تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌خواهم درباره وضعیت لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: به کار گیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها به یکی از چالش‌ها بدل شده است و این درحالی است که از بودجه شهرداری‌ها در حال حاضر ۴۰ درصد صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

موسوی ادامه داد: این شکل هزینه کرد در شهرداری‌ها در حالی است که شهرداری‌ها مکلف به ارائه گزارش‌های مالی خود هستند و در وظایف شورای شهر‌ها نیز آمده است که باید در تصمیم گیری به صرفه و صلاح شهر‌ها عمل کنند.

او بیان کرد: شیوه متمرکز کنونی در به کارگری نیروی انسانی موجب شده است شهرداری‌ها به جذب نیرو در پست‌های تخصصی و سازمانی اقدام کنند و همین امر نا امنی شغلی و نا عدالتی را رقم زده است که این شکل عملکرد در نهایت ناکارآمدی شهرداری را به دنبال دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: باید پرسید در شرایط کنونی با کدام توجیه نمی‌خواهیم وضعیت شهرداری‌ها را اصلاح کنیم و ادامه این روند به نفع چه کسانی است؟

موسوی ادامه داد: دولت لایحه اداری کارکنان شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده است که در آن رویکرد تمرکز گرایانه خواسته و یا نا خواسته شکل گرفته و بی اعتمادی به نهاد شورا‌ها را رقم زده است و نامی از نقش و جایگاه شورای عالی استان‌ها در آن دیده نمی‌شود.

او بیان کرد: ادامه وضعیت موجود امکان رعایت اصل صرفه و صلاح مردم و مدیریت منابع مالی را رد می‌کند و در ادامه میخواهم به شهرداری‌ها اجازه داده شود نسبت به پست‌های بدون تصدی از فارغ التحصیلان متخصص استفاده کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار