مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در سه ماه نخست امسال یک زن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

مرگ یک زن براثر گازگرفتگی درسه ماهه نخست امسال پزشکی قانونی استان همدانآرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه امسال یک زن بر به دلیل مسمومیت مونواکسیدکربن جان خود را از دست داد افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز سه زن و یک مرد بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن فوت کردند.

او از کاهش ۷۵ درصدی مرگ و میر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن خبر داد و گفت: در مجموع طی سال گذشته ۲۱ نفر شامل ۶ زن و ۱۵ مرد با این گاز جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی  به دلیل استاندارد نبودن وسایل گاز سوز یا استفاده و نصب نادرست از این تجهیزات از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و  اغلب در زمستان ایجاد می شود .


کمالی اظهار داشت: به این دلیل که اگر دودکش یا تهویهٔ یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید در محیط ساختمان منتشر و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه  مونو اکسید کربن، یک گاز سمی است که طعم و بو ندارد اضافه کرد: علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است و سردرد، سرگیجه و سوزش چشم از جمله این علائم است .

مدیرکل پزشکی قانونی استان اضافه کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت از اهمیت بالایی برخوردار است. 
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.