معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: افراد با برگزاری هرگونه تجمعاتی اجازه و فرصت انتشار به ویروس کرونا را می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از کووید ۱۹ به عنوان ویروسی فرصت طلب و دوستدار مراسم و تجمعات یاد کرد و افزود: افراد با برگزاری هرگونه تجمعاتی اجازه و فرصت انتشار به این ویروس را می‌دهند.

او با اشاره به سیر صعودی موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا طی چند هفته و روز‌های اخیر گفت: افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا ماحصل برگزاری تجمعات و دورهمی‌های بزرگ و کوچک بدون توجه به هشدار‌های بهداشتی است.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های آتی شاهد سیر نزولی تعداد مبتلایان سرپایی و به دنبال آن مبتلایان بستری و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری خواهیم بود.

او، ماسک زدن، خودداری از شرکت در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه را از راه‌های مؤثر پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ برشمرد.

رحمانی با بیان اینکه برخی از مبتلایان و بیماران بستری تنها به واسطه حضور دیگر افراد خانواده در محافل و تجمعات و انتقال آلودگی از طریق آن‌ها بیمار شده اند افزود: متأسفانه زنجیره انتقال از مراسم‌ها به درون خانواده‌ها کشیده شده و حتی در محافل کوچک دورهمی شاهد انتقال بیماری هستیم.

او از خانواده‌ها خواست، از برگزاری مراسم‌های کوچک هم خودداری کنند و در صورت لزوم برای خارج شدن از منزل مدت زمان حضورشان در بیرون، با حداقل زمان ممکن و همراه با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک باشد.

رحمانی حضور در فضا‌های آزاد به صورت انفرادی و یا همراه با یکی دو نفر از اعضای خانواده که از سلامت آن‌ها اطمینان داریم را بلامانع دانست و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مکان‌ها حتی منازل تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار