معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: مددجویان کرمانی، طی سه ماهه نخست امسال، ۷۱۲ تخته فرش به متراژ ۲ هزار و ۸۴۸ مترمربع را تولید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرش کرمان غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: ۷۱۲ تخته فرش به متراژ ۲ هزار و ۸۴۸ مترمربع در سه‌ ماهه نخست امسال به همت مددجویان استان کرمان تولید شده است.

 او تعداد قالی ‌بافان فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اکثر این قالی ‌بافان بیمه هستند. 

خواجه ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در سه‌ ماهه نخست امسال را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به‌ منظور حمایت از قالی بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه از سوی کمیته امداد به فروش می‌رسد.

او تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان استان را ۴ هزار و ۱۵۴ عدد اعلام و تصریح کرد: کمیته امداد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده، بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالی بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌ صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی کمیته امداد در ایجاد طرح‌های قالی بافی است، بیان داشت: پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد‌های مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز از سوی کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار