مشاور وزیر بهداشت گفت: براساس آمار ۵.۸ درصد مبتلایان به کرونا با وضعیت حاد در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۶۳.۳ درصد افراد به مراقبت در منزل نیازمند هستند.

سردار نصراللّه فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت افراد بستری شده در نقاهتگاه‌ها، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۶۰۹ نفر در بیمارستان‌های نیروهای مسلح از ابتدای شیوع  بیماری کرونا در کشور پذیرش شده‌اند که در حال حاضر ۶۸۱ نفر بستری و بقیه افراد ترخیص شده‌اند.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام رزمایش‌های مختلف در حوزه زیستی و نظام سلامت است. این کار با هدف پایش تهدیدات زیستی، ارتقای دانش مردم و اطلاع‌رسانی به آنها برای مقابله با بیماری کرونا و ارتقای سطح سواد مردم در زمینه بیماری‌های بیولوژیکی بوده است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: با الزامی شدن استفاده از ماسک توسط افراد در جامعه یکی از موضوعات مهم تامین ماسک استانداد و ارزان قیمت برای مردم است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تامین ماسک با استاندارد و سطح کیفی مناسب بر عهده وزارت صمت است و توزیع و نظارت بر آن توسط وزارت بهداشت خواهد بود.

غربالگری بیش از ۷۲ میلیون نفر در مرحله اول غربالگری

فتحیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵۳ نفر در نقاهتگاه‌ها بستری و بیشتر این افراد مربوط به استان زنجان هستند، تاکید کرد: در مرحله اول غربالگری ۷۲ میلیون و ۴۸۴ هزار نفر و در محل دوم نیز ۴۰ میلیون نفر شرکت کرده‌اند که از این  تعداد، هزار و ۱۲ نفر جز افراد پرخطر و ۸۰۰۰ نفر جزو  افراد بالای ۶۰ سال بودند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مبتلایان بدون علامت کرونا بیشتر شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ۵.۸ درصد افراد مبتلا به کرونا با وضعیت حاد در آی سی یو بستری هستند. همچنین حدود ۶۳.۳ درصد افراد نیز به مراقبت در منزل نیازمند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۰:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
حالا با این وضعیت کنکور برگزار کنید تا اوضاع همه وخیم بشه
آخرین اخبار