وزیر دفاع آمریکا در جدیدترین بیانیه خود درباره دستاورد‌های اجرای استراتژی دفاع ملی این کشور مدعی جلوگیری آنچه اقدامات تهاجمی ایران، چین و کره شمالی خوانده است، شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در پیامی برای اثبات ادعای خود مبنی بر موفق بودن استراتژی دفاعی این کشور، از جلوگیری از «اقدامات تهاجمی» از سوی کشورمان و همچنین چین و کره‌ شمالی سخن گفت.

اسپر در بیانیه خود مدعی شد: «سال گذشته، وزارت دفاع به انجام عملیات‌های ضد تروریستی بین‌المللی و یا حمایت از آنها مشغول بوده که به وسیله آن ده‌ها تروریست مهم را از میدان نبرد بر داشته است. وزارت دفاع نقش رهبری ضد داعشی ما را حفظ کرده و در نتیجه حضور فیزیکی داعش در عراق و سوریه از میان رفته است.»

اسپر در ادامه بدون اشاره به حضور غیرقانونی واشنگتن در آب‌های خلیج فارس و دریای چین جنوبی گفت وزارت دفاع آمریکا «نقش مهمی» در آزادی دریانوردی و تجارت دریایی داشته است و همچنین مدعی شد: «وزارت دفاع آزادی دریانوردی و تجارت در آب‌های مورد مناقشه را از خلیج فارس تا دریای چین جنوبی حفظ کرده و از اقدامات تهاجمی کره شمالی و ایران و همتایان نزدیکشان مانند روسیه و چین ممانعت کرده است.»

اسپر در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که تحرکات نظامی اخیر آمریکا در دریای چین جنوبی واکنش مقامات پکن را در پی داشته است.

لازم به ذکر است، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه هدف از حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه را تفرقه افکنی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسشی درباره ورود دو ناو هواپیما بر آمریکایی به دریای جنوبی چین و برگزاری رزمایش اظهار داشت آمریکا با این اقدام به دنبال قدرت نمایی و ایجاد تفرقه میان کشور‌ها منطقه است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تو خلیج فارس چه غلطی میکنین؟؟!!
خونتون اینجا کاملا حلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تو خلیج فارس چه غلطی میکنین؟؟!!
خونتون اینجا کاملا حلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینها هر روز که قرص های انها عقب می افته یه ور زیادی می زنند
برو بزرگتر از دهانت حرف نزن
آخرین اخبار