مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه به تشریح نحوه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در روز‌های کرونایی پرداخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه ساعت کار کتابخانه‌ها تغییر نکرده و مانند گذشته از هشت صبح تا ۱۸ فعال هستند، گفت : با توجه به شیوع کرونا و لزوم ممانعت از تجمع افراد، ظرفیت سالن مطالعات کتابخانه به حدود یک سوم کاهش یافته است.

او گفت : چیدمان میز و صندلی‌ها در سالن مطالعات هم کلا تغییر کرده و برای رعایت فاصله اجتماعی، صندلی‌ها با حداکثر فاصله چیده شده است.

او با اشاره به تغییر چیدمان قفسه کتاب‌ها در کتابخانه‌ها گفت: قفسه‌ها طوری چیده شده که کسی نمی‌تواند به آن‌ها مراجعه کند و هرکس درخواست کتابی داشته باشد، کتابدار کتاب را از قفسه برمی‌دارد و در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

حسنی خوانسار افزود: کتاب‌های برگشتی هم بعد از ضدعفونی تا یک هفته در قفسه جداگانه نگهداری شده و بعد به قفسه اصلی کتاب‌ها منتقل می‌شود.

حسنی خوانسار ادامه داد: ورود به کتابخانه‌ها در حال حاضر تنها با داشتن ماسک امکانپذیر است و ورودی هر کتابخانه هم مواد ضدعفونی کننده قرار داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ظرفیت سالن مطالعه کتابخانه‌ها گفت: در همین راستا خیلی از افراد قبل از مراجعه جا رزرو می‌کنند و در تماس با مسئول کتابخانه ساعت حضور خود در سالن مطالعات را از قبل اعلام می‌کنند.

او افزود: بصورت مستمر جهت پیشگیری از انتقال بیماری، محیط کتابخانه‌ها با مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.