۴۷۵ شالیکوبی در گیلان برای کاهش ضایعات برنج و افزایش بهره وری تجهیز، نوسازی و اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،قاسم جوادزاده مقتدر، معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۴۷۵ شالیکوبی نیز برای کاهش ضایعات و افزایش بهره وری تجهیز، نوسازی و اصلاح شده است و با تجهیز ،و نوسازی و اصلاح ساختار این شالیکوبی‌ها سالانه از ۳۰ تا ۳۵ هزار تن ضایعات ناشی از تبدیل شلتوک به برنج به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان جلوگیری می‌شود.

او از آماده سازی شالیکوبی‌های گیلان برای تولید برنج تازه خبر داد و افزود: برای تبدیل حاصل دسترنج شالیکاران گیلانی به برنج سفید در فصل برداشت پیش رو صاحبان هزار و ۴۲۵ شالیکوبی فرآیند تعمیر و نگهداری را سپری کرده اند.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از تداوم اجرای طرح نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها، بر اساس اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه هر ساله ۲۸ تا ۳۰ شالیکوبی با بهره گیری از تسهیلات بانکی نوسازی و اصلاح می‌شود.

قاسم جوادزاده مقتدر در ادامه از اعطای ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صاحبان ۴۰ شالیکوبی استان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: نیاز واقعی استان در این بخش حداقل ۲ برابر این رقم است و انتظار می‌رود در برنامه ریزی آینده، دست اندرکاران مالی دولت، به این موضوع توجه کنند.

او تصریح کرد: تاکنون ۱۵ زنجیره تولید برنج در گیلان شناسایی و ۶۵ برند رسمی برنج با مشارکت ۵۵ کارخانه و ۷۰ هزار تن ظرفیت ایجاد شده است و این ظرفیت تا ۲ سال آینده به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.