رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: در بودجه امسال برای هر منطقه از تبریز بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اجرای طرح‌های شهر دوستدار کودک در بوستان‌های شهری تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز در خصوص آخرین اقدامات تبریز برای پیوستن به شهر‌های دوستدار کودک اظهار داشت: طبق تعریف سازمان جهانی یونیسف کلیه افراد صفر تا ۱۸ ساله در زمره کودکان تلقی می‌شوند که بر اساس همین تعریف ۲۷ درصد از جمعیت تبریز در این گروه سنی هستند. به عبارتی از هر ۴ شهروند تبریزی یک نفر در گروه سنی کودک و نوجوان قرار دارد.

او توجه به نیاز‌های این گروه سنی را مهمترین دغدغه و اولویت مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: شهر باید برای همه مناسب سازی شده و همه بتوانند در آن زندگی کرده و لذت ببرند که برای تحقق آن ابتدا باید نیاز‌های گروه‌های مختلف شناسایی شود.

بابایی اقدم با اشاره به حضور گروه‌های مختلف مردم در شهر، اظهار داشت: امروزه مهمترین موضوع مورد تاکید در سطح جهانی فراهم‌سازی شهر‌ها برای استفاده اقشار مختلف مردم است تا افراد معلول، سالم، زنان، مردان و کودکان و... براحتی زندگی کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز ادامه داد: پیشنهاد ما به شهرداری تبریز شناسایی نقاطی در شهر جهت احداث پارک مخصوص برای کودکان است، ولی این اقدامات تنها محدود به احداث پارک نیست. اگر می‌خواهیم تبریز شهر دوستدار کودک باشد، باید در بخش‌های مختلفی همچون سیستم حمل و نقل عمومی نیز این تغییرات نمود پیدا کند.

او یادآور شد: به طور مثال طبق مصوبه‌ای، در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری تبریز فضایی به عنوان اتاق مادر و کودک فراهم شده تا فضایی برای شیردهی نوزادان اختصاص یابد.

بابایی اقدم با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف نیز باید در این خصوص همیاری و تلاش کنند، گفت: مقرر شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به عنوان دبیرخانه شهر دوستدار کودک، اگر تکالیف بودجه‌ای بر عهده مناطق است این موارد را بررسی کرده و نواقص موجود در این خصوص را گزارش دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز همچنین خاطرنشان کرد: از شهرداری می‌خواهیم در خصوص شناسایی نقاطی در مناطق کم برخوردار جهت ایجاد فضای استفاده برای کودکان این مناطق نیز اقدام کرده و در این راستا حتی تملک نیز می‌تواند انجام یابد.

او در پایان عنوان کرد: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در شهرداری تبریز می‌تواند علاوه بر شهرداری از دیگر ارگان‌های دولتی نیز کمک گرفته تا با سلسله اقداماتی برای رضایتمندی هر چه بیشتر کودکان از زندگی در شهر تلاش شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.