۵ شرکت هواپیمایی آمریکایی به دلیل بحران مالی به خاطر کرونا، درخواست وام کردند

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که ۵ شرکت هواپیمایی آمریکا برای مبارزه با آثار منفی اقتصادی ویروس کرونا، درخواست وام کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتینک، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پنچ خط هواپیمایی آمریکا که ضررهای سختی را در پی شیوع ویروس کرونا متحمل شدند، از وزارت خزانه داری ایالات متحده درخواست وام کرده‌اند.

منوچین گفت که این خطوط هوایی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند. وی در ادامه تاکید کرد که این خطوط هوایی شدیدا از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

۵ شرکت هوایی آمریکایی (American Airlines)، (Hawaiian Airlines)، (Frontier Airlines)، (Sky West Airlines) و (Spirit Airlines) شرکت‌هایی هستند که برای رهایی از آسیب‌های بسیار شدید ویروس کرونا و رکود فعلی اقتصادی درخواست وام کرده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا و فقدان تدبیر لازم برای مبارزه با شیوع آن، خسارت گسترده‌ای را بر صنعت آمریکا وارد ساخته است. تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری کارگران و عدم بودجه کافی نزد کارفرمایان آمریکا طی چند هفته اخیر به دردسر بسیار بزرگی تبدیل شده است. 

از سوی دیگر، منتقدین ترامپ از بازگشایی شتاب‌زده در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند و آن را عاملی برای شیوع مجدد ویروس کرونا در آمریکا خواندند. آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی در آمریکا اما معتقد است که این کشور همچنان تا زانو در همان اولین موج شیوع ویروس کرونا گیر افتاده است.

تدابیر نامناسب ترامپ در برابر ویروس کرونا از محبوبیت او به شکل بی‌سابقه‌ای کاسته است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ترامپ به شکل قابل توجهی از جو بایدن، رقیب دموکرات خود عقب افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار