استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ضامن صالحی فرد معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از ماسک تا ۸۵ و رعایت فاصله اجتماعی تا ۸۰ درصد در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس مؤثر است.

او افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم استان، در اردیبهشت ماه امسال شاهد کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و فوتی‌های ناشی از این بیماری بودیم.


بیشتر بخوانید


صالحی فرد اضافه کرد: با برداشته شدن برخی محدودیت‌ها و متأسفانه عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی از مردم و کم رنگ شدن و عادی انگاری رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم و برخی مسئولین شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا طی یکی دو ماه اخیر هستیم.

او ادامه داد: با پیوستن مردم به پویش‌های متعدد با محوریت کنترل بیماری کرونا شامل هر خانه یک پایگاه سلامت، استفاده همگانی از ماسک، در خانه بمانیم، به پیشگیری از همه گیری بیماری نوپدید کووید ۱۹ کمک نمایند.

صالحی فرد با بیان اینکه دانسته‌های دنیا و علم پزشکی از بیماری کرونا بسیار اندک است گفت: هر روزه اطلاعات در خصوص این بیماری در حال افزایش است.

او در خصوص گروه‌های در معرض خطر اظهار داشت: کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و مسن سالان در معرض خطرات جدی بیماری کرونا هستند.

صالحی فرد گفت: بیماری کرونا در کودکان با علایم شبه سرماخوردگی شامل آبریزش بینی، تب، بدن درد می‌باشد و معمولا کمتر با عوارض شدید همراه است و این گروه سنی می‌توانند ناقل بیماری به دیگر گروه‌های پرخطر باشند.

او افزود: استفاده از ماسک برای کودکان زیر دو سال با توجه به احتمال خطر خفگی، بی قراری کمتر توصیه می‌شود و برای کودکان بالای دو سال استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای مناسب و جذاب و خودداری از بیرون بردن آن‌ها از منزل توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار