رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

ابتلای ۹۳۴ نفر از کادر درمان هرمزگان به کرونا/ ۱۰ شهر در وضعیت قرمز

حسین فرشیدی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۳۴ نفر از کادر بهداشت و درمان استان هرمزگان به کرونا مبتلا شدند و اکنون با کمبود کادر درمانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری گفت: کمبود کادر درمانی در هرمزگان به یک مشکل جدی تبدیل شده و با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، کار خدمت رسانی به بیماران هم سخت و دشوار است.

حسین فرشیدی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۳۴ نفر از کادر بهداشت و درمان استان هرمزگان به کرونا مبتلا شدند، افزود: از این تعداد ۲ نفر جان خود را از دست دادند و  چند نفر هم وضعیت جسمانی خوبی ندارند.


بیشتر بخوانید


فرشیدی با اشاره به اینکه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد، گفت: آمار استفاده مردم از ماسک در سطح استان رو به افزایش است، اما فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نمی‌شود.

وضعیت ۱۰ شهر هرمزگان قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: ۱۰ شهر هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و با ادامه این شرایط احتمالا محدودیت‌های اعمال شده از جمله تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرشیدی گفت: فرمانداری‌ها نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنند و بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم نظارت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی و عزا در سطح استان هرمزگان گفت: هر چند که این روز‌ها برگزاری این مراسم‌ها کاهش یافته است، اما همچنان افرادی هستند که با نادیده گرفتن وضعیت قرمز بیماری کرونا اقدام به برگزاری مجالس عروسی و عزا می‌کنند.

فرشیدی از مردم درخواست کرد تا در صورت مطلع شدن از برگزاری مجالس عروسی و عزا موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهند.

اعمال محدودیت‌ها بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای اعمال محدودیت‌ها از جمله تعطیلی و یا قرنطینه، دانشگاه علوم پزشکی فقط پیشنهاد می‌دهد و تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

فرشیدی افزود: باید تصمیماتی گرفته شود که تردد در سطح شهر‌ها و مراجعه مردم به ادارات کاهش پیدا کند.

او از بعضی مدیران ادارات هم  انتقاد کرد و گفت: یک مدیر نباید با همراهان زیاد برای بازدید از یک پروژه به شهرستان و یا روستا سفر کند و تا حد ممکن باید برنامه ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کووید ۱۹ در شهرستان میناب، گفت: تاکنون ۳۲۱ نفر در استان هرمزگان بر اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا جان باختند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.