نگاهی به سرنوشت لیگ‌های رزمی؛

لیگ های کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسیدند/ ووشو در بلاتکلیفی

مسابقات لیگ‌های رشته‌های مختلف رزمی با شیوع ویروس کرونا یکی پس از دیگری به اتمام می‌رسند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا مسابقات ورزشی در سراسر دنیا به ویژه ایران برای مدتی با تعویق چند ماهه رو به رو شد و ورزش‌های کم خطر به تناوب تمرینات تیمی و انفرادی شان را شروع کردند. این در حالی است که رشته‌های رزمی مانند جودو، تکواندو، کاراته، ووشو و ... جزو رشته‌های پرخطر محسوب می‌شوند و مسئولان برخی از این فدراسیون‌ها سرنوشت لیگ هایشان را به طور کامل مشخص کردند که بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسید/ ووشو در بلاتکلیفی برگزاری و اتمام لیگ

لیگ جودو

مسئولان فدراسیون جودو برای مدتی در نظر داشتند تا با گرفتن مجوز‌های لازم هر طوری که ممکن است رقابت‌های لیگ را با برگزاری مسابقات به اتمام برسانند. اما این رشته ورزشی مانند سایر رشته‌های رزمی نتوانست مجوز برگزاری مسابقات را از وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا به دست بیاورد و مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون جودو سرنوشت قهرمانان لیگ را مشخص کردند.

پاس خراسان رضوی به مقام قهرمانی رقابت‌های سوپرلیگ جودو دست یافت، تیم خوشگوار دیگر نماینده خراسان رضوی و رعد پدافند هوایی قم به دلیل داشتن امتیازات یکسان به صورت مشترک نایب قهرمان شدند و نفت مسجد سلیمان روی سکوی سومی جای گرفت.

کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسید/ ووشو در بلاتکلیفی برگزاری و اتمام لیگ

لیگ تکواندو

تکواندو هم از سری رشته‌هایی بود که نتوانست مجوز‌های برگزاری مسابقات را به دست بیاورد و سید محمد پولادگر به همراه سایر اعضای فدراسیون و با همراهی نمایندگان تیم‌های لیگ برتری جلسه هم اندیشی تشکیل دادند و در نهایت طی رایزنی‌های انجام شده با اعلام قهرمان، سرنوشت مسابقات لیگ تکواندو هم مشخص شد که با اعتراض تیم‌ها هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان همراه بود. برخی از بازیکنان اعلام کردند که به خاطر رودربایستی با پولادگر رضایت به اتمام لیگ دادند. در صورتیک ه پولادگر ضمن رد این ادعا به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد طی جلسه هم اندیشی همه تیم‌ها با اتمام مسابقات کنار آمدند.

 در پایان هجدهمین دوره رقابت‌های "جام خلیج فارس"، تیم‌های شهرداری ورامین و لوازم خانگی کن به صورت مشترک قهرمان و پاس و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان نایب قهرمانان لیگ برتر معرفی شدند. مس کرمان نیز در رده سوم قرار گرفت.

در لیگ تکواندو بانوان "جام کوثر" نیز که شش هفته مرحله پایانی آن تا بهمن ماه برگزار شده بود، تیم‌های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن مشترکا به عنوان قهرمانی، اسپریچو نایب قهرمان و داتیس یزد به عنوان تیم سوم معرفی شد.

کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسید/ ووشو در بلاتکلیفی برگزاری و اتمام لیگ

لیگ کاراته

مسابقات سوپر لیگ و لیگ کاراته هم مانند تکواندو با اتمام مسابقات با حواشی بی شماری همراه شد و بعد از حدود ۲ هفته از اعلام تیم‌های قهرمان، همچنان ترکش اعتراضات مربیان ادامه دارد. سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته از سری افرادی بود که با صراحت اعلام کرد به هیچ وجه حاضر نیست سلامت بازیکنان کاراته را به خطر بیندازد و در صورت اوج گیری ویروس کرونا لیگ را به اتمام می‌رساند و به خواسته خود وفادار ماند.  

در سوپر لیگ آقایان تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی در رده اول و  پاس ناجا در جایگاه دوم قرار گرفتند و  رعد پدافند هوایی ارتش و آوای رزم به عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کردند. در بخش بانوان هم دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان شد، شهرداری سمنان در جایگاه دوم ایستاد و  پیام ارتباطات و آرتانا به سومی مشترک رسیدند.

کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسید/ ووشو در بلاتکلیفی برگزاری و اتمام لیگ

لیگ ووشو

ووشو چند وقتی را درگیر شناحتن رئیس فدراسیون خود بود، بنابراین برای مدتی برنامه‌های فدراسیون به تعویق افتاد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها وضعیت سرنوشت مسابقات لیگ برتر بود که تا امروز هنوز مشخص نیست که به کجا کشیده می‌شود. طبق شنیده‌ها قرار است روز شنبه صدیقی رئیس جدید این فدراسیون به همراه سایر اعضا به جمع بندی دقیق درباره برگزاری و یا اتمام مسابقات برسند. چیزی که مشخص است، با توجه به اینکه مجوزی برای برگزاری بازی‌ها صادر نشده، برگزاری مسابقات کمی دور از ذهن خواهد بود.

کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسید/ ووشو در بلاتکلیفی برگزاری و اتمام لیگ

لیگ کونگ فو

رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ فو در مجمع عمومی این فدراسیون اعلام کرد به برگزاری مسابقات لیگ بسیار خوشبین است و به نظر می‌رسد با توجه به ارتباطاتی که در وزارت ورزش و جوانان دارد، قصد دارد مسئولان این وزارت را راضی نگه دارد تا برای مدتی دست نگه داشته و از سر گیری مسابقات لیگ برتر را به تعویق بیندازند. البته فعلا صادر نشدن مجوز‌های برگزاری مسابقات پرخطر شامل حال کونگ فو هم خواهد شد.

سایر رشته‌های رزمی مانند لیگ انجمن‌های ورزش‌های رزمی و بوکس سرنوشت نامشخصی دارند و چون قرار بود به زودی تشکیل لیگ و تیمداری صورت بگیرد، این فدراسیون‌ها هم با شیوع ویروس کرونا قطعا در برگزاری مسابقات با تاخیر چند ماهه رو به رو خواهند شد.


بيشتر بخوانيد:


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار