ترکیه: عامل حمله به پایگاه الوطیه مجازات خواهد شد

یک مقام ترکیه‌ای تهدید کرد آنکارا عامل حمله هوایی به پایگاه الوطیه در لیبی را مجازات می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه میدل ایست آی به نقل از یک مقام ترکیه‌ای تاکید کرد ترکیه طرفی را که در حمله هوایی به پایگاه هوایی الوطیه در لیبی دست داشته است، مجازات خواهد کرد.

این مقام ترکیه‌ای افزود: عامل این حمله، مرتکب اشتباه بزرگی شد و بدون شک مجازات خواهد شد. احتمالا جنگنده‌هایی که پایگاه الوطیه را هدف قرار دادند از نوع میراژ و متعلق به امارات عربی متحده بودند که حمایت نظامی از خلیفه حفتر دارد.

این پایگاه اینترنتی انگلیسی به نقل از منابع لیبیایی نزدیک به دولت وفاق ملی افزود: احتمالا امارات در این حمله هوایی دست داشت و جنگنده‌ای که این حمله هوایی را اجرا کرد احتمالا از پایگاهی در مصر به پرواز درآمده بود.

چند روز پیش یک منبع نظامی وابسته به نیرو‌های خلیفه حفتر اعلام کرد پیشتر جنگنده‌هایی به پایگاه الوطیه که اخیر به دست نیرو‌های دولت وفاق ملی افتاده بود، حمله کردند و گفت این حملات از سوی «جنگنده‌های ناشناس» صورت گرفت. در همین حال شورای عالی حاکمیتی لیبی با متهم کردن شبه‌نظامیان وابسته به حفتر به بمباران پایگاه «الوطیه»، آن را تلاشی در واکنش به پیروزی‌های نیرو‌های دولت وفاق ملی بر نیرو‌های حفتر دانست.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در لیبی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر (تحت حمایت امارات و عربستان) که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی (تحت حمایت ترکیه)، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار