وزیر نیرو گفت: تامین اعتبار و تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر از جمله آب‌شیرین‌کن بوشهر و سیراف-جم در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست با استاندار بوشهر، معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر که در دفتر وزیر برگزار شد، تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی را در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه دانست و بیان کرد: تأمین بخشی از آب استان‌های ساحلی از طریق آب شیرین‌کن مورد توجه ویژه قرار دارد.

او با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر و تاکید بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها افزود: سرعت بخشی در راه‌اندازی طرح‌های آب‌شیرین‌کن این استان از جمله طرح ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

ضرورت تکمیل آب شیرین‌کن‌های بوشهر و سیراف-جم

استاندار بوشهر هم گفت: وضعیت آبرسانی در استان بوشهر بهبود یافته است و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا به وضعیت پایداری دست می‌یابیم.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه طرح‌های مهم آبرسانی در استان دست اجراست، افزود: علاوه بر نوسازی شبکه‌های آبرسانی، طرح‌های آب شیرین‌کن برای تامین آب آشامیدنی روستا‌ها و شهر‌ها در حال اجراست که روند آن‌ها مطلوب است.

او با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب در طرح آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، این کار را در حل مشکلات آبرسانی در نقاط مختلف این شهر از جمله برطرف شدن جیره بندی در نقاط جنوبی موثر دانست.


بیشتر بخوانید:


استاندار بوشهر طرح‌های آب شیرین‌کن در دست اجرا در استان بوشهر را برشمرد و ادامه داد: دو طرح مهم آب‌شیرین‌کن شامل ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم در دست اجراست که تکمیل آن‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

گراوند همچنین ایجاد تأسیسات آب‌ آشامیدنی در روستا‌ها در قالب مجتمع‌هاى روستایى را از جمله طرح‌های شاخص و مؤثر در پایدارى تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر عنوان کرد.

او به روند اجرای طرح‌های شبکه گذاری فاضلاب در بوشهر هم اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی بوشهر یکی از نقاط مهم و با ارزش این شهر است که طرح جمع آوری فاضلاب آن در مراحل پایانی است.

صدور مجوز  آب شیرین‌کن به ظرفیت ۱۵۰ هزار متر مکعب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با قدردانی از توجه وزیر نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب نسبت به طرح‌های آبرسانی استان بوشهر گفت: مجوز آب‌شیرین‌کن به ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار متر مکعب آب برای تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان با حمایت وزیر نیرو و شرکت مهندسی آبفا صادر شده که بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است و بخشی هم امسال و بقیه در سال‌های بعد تکمیل و افتتاح می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن جم و بوشهر بیان کرد: تکمیل طرح آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار متر مکعبی جم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که تلاش می‌شود بر اساس برنامه تعیین شده وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.