سندرز: کرونا در آمریکا قربانی می‌گیرد، اما ترامپ دست از دروغگویی برنمی‌دارد

سناتور ایالت ورمونت از ادامه دروغ‌پردازی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اثرات فاجعه‌بار ویروس کرونا بر جان و زندگی مردم این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز بار دیگر سوء مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با بحران همه گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در حساب توئیتر خود آورد: دروغگویی پاتولوژیک ترامپ هیچگاه متوقف نمی‌شود. در حالیکه او همچنان به ما می‌گوید بهبود (شرایط) چقدر عالی پیش می‌رود، همه گیری کرونا اوج گرفته و میلیون‌ها نفر با گرسنگی، اخراج و فقدان مراقبت‌های درمانی دست به گریبان هستند. با هم ترامپ را شکست خواهیم داد. با هم کشور را به سمت و سویی متفاوت سوق خواهیم داد.

«الکس ایزار» وزیر بهداشت آمریکا اخیرا درباره خارج از کنترل شدن شیوع ویروس کرونا هشدار داد. وی گفت: شرایط در حال بدتر شدن است. کور سوی امید برای کنترل شیوع ویروس کرونا در حال نابودی است. ما شاهد آن هستیم که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

واکنش کُند دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار بگیرد، انتقادات بسیاری را علیه رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌ تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکار‌ها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آن‌ها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند. نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمار‌های رسمی وزارت کار این کشور به حدود ۱۵ درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از ۸۰ سال اخیر به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار