رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: مناسب‌سازی معابر برای معلولان گنابادی در بسیاری از بخش‌های خصوصی و دولتی این شهرستان رعایت نمی‌شود.

علی آراسته رییس اداره بهزیستی گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بسیاری از طرح‌هایی که برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان در محیط شهری گناباد اجرا شده است کافی نیست و برخی از آنها نیمه تمام رها شده است.

او افزود: به دلیل اجرای ناکافی و غیر موثر طرح‌های مناسب‌سازی، معلولان گنابادی برای استفاده از خدمات بانک‌های این شهرستان و یا تردد در معابر عمومی با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

رییس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: در بسیاری از طرح‌های مناسب‌سازی معلولان در بخش‌های مختلف هم از نظرات کارشناسان بهزیستی استفاده نمی‌شود و این مساله موجب می‌شود که طرح‌ها اثربخشی لازم را نداشته باشند بنابراین تشکیل کمیته فنی مناسب سازی برای نظارت دائم بر اجرای طرح‌های این بخش در گناباد ضروری است.

 آراسته بیان کرد: با توجه به این که ۱۲ درصد جمعیت گناباد را سالمندان و دو درصد آن‌ها را معلولان تشکیل می‌دهند نبود توجه لازم به این مساله مشکلات متعددی برای توان‌یابان و معلولان جسمی و حرکتی در تردد در معابر عمومی و ورود به بنا‌ها ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سال گذشته برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان گنابادی اختصاص یافت.

انتهای پیام: ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.