مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با شیوع کرونا بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به گردشگری استان اصفهان وارد شده است.

فریدون الله یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت و گوی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،  اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت جاری اعم از لغو رزرواسیون و تعطیلی تأسیسات گردشگری استان اصفهان وارد شده است.
 

بیشتر بخوانید


مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری و در راستای تقویت گردشگری داخلی استان اصفهان توانسته ایم  در بسیاری از شهرستان‌ها همچون خور و بیابانک، اردستان، کاشان و نائین بهبود دوباره بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی، موزه‌های مردم شناسی و تفریحگاه‌های را انجام دهیم.


الله یاری با اشاره به پیگیری وزارت میراث فرهنگی در راستای جبران بخشی از خسارت مالی وارده بر حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ده رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند که اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان برآورد خسارت وارده بر صنعت گردشگری را روزانه به وزارت مربوطه و مدیریت استان گزارش می‌دهد.


او گفت: امیدواریم در قالب نظام مدیریتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در حوزه تقویت دوباره گردشگری خارجی در استان اصفهان که مستلزم سیاست گذاری در سطح کلان است با بررسی و مطالعه همه جانبه اقدام کنیم.

الله یاری افزود: پس از طی شدن بحران کرونا، با انباشت تقاضای گردشگری داخلی مواجه خواهیم شد که این انباشت سفر می‌تواند جان دوباره‌ای به صنعت گردشگری استان اصفهان بدهد.


مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیان کرد: در بین دیگر زیر شاخه صنعت گردشگری استان اصفهان حوزه صنایع دستی در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این صنعت ماه‌ها است که تقاضای ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت را دارد.

الله یاری ادامه داد: بیشترین میزان رکود به وجود آمده از کرونا در صنعت گردشگری استان اصفهان به حوزه صنایع دستی برمی گردد به طوری که شیوع این ویروس تاکنون بیش از هزاران نفر را بیکار و صد‌ها واحد صنایع دستی شامل میناکاری، مسگری، خاتم کاری وطلاکوبی در بازار را تعطیل کرده است.


او گفت: شیوع بیماری کرونا علاوه بر خسارت مالی در بخش جاری صنعت گردشگری بر پروژه‌های سرمایه گذاری در این حوزه هم خسارات سنگینی وارد کرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.