مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فسا، درباره نکات ایمنی هنگام قطع و وصل گاز پاسخ داد.

رحمدار مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درخصوص اصول ایمنی هنگام قطع و وصل گاز، اظهار کرد: هر چند علمک‌های گاز مجهز به سوپاپ اطمینان است و پس از قطع گاز به صورت خودکار مانع از جریان گاز پس از وصل دوباره می‌شوند، اما بهتر است نکاتی رعایت شود.

او با بیان اینکه پس از قطع گاز، شیر اصلی گاز منزل را ببندید، ادامه داد: هنگام اعلام وصل شدن گاز و قبل از برقراری جریان گاز از سوپاپ اطمینان علمک، ابتدا از بسته بودن شیر مصرف کننده‌های گاز داخل منزل اطمینان کسب کنید و برای روشن کردن مجدد شمعک آبگرمکن و وسایل مجهز به شمعک به صورت تک تک و با نظارت کامل اقدام کنید.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فسا اضافه کرد: اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید پس از اعلام وصل مجدد گاز ابتدا به همه همسایگان اطلاع رسانی کنید که همگی شیر اصلی را بسته و مراحل ذکر شده فوق را انجام دهند، چرا که اگر بدون اطلاع یکی از همسایگان که علمک مشترک دارند جریان گاز برقرار شود احتمال نشت گاز از وسایل گازسوز قطعی است.

رحمدار افزود: اگر به وصل جریان گاز از سوپاپ علمک آگاهی کامل ندارید به هیچ عنوان علمک گاز را با وسایل مختلف دستکاری نکنید و از افراد آگاه به این امر کمک بگیرید.

او تصریح کرد: در صورت بی توجهی به نکات ایمنی و نشت گاز در اولین اقدام شیر اصلی گاز را ببندید به هیچ وجه جریان برق را قطع نکنید، زیرا که خود باعث انفجار می‌شود و فقط تهویه طبیعی که همان باز گذاشتن در و پنجره‌ها است انجام دهید.

رحمدار بیان کرد: سعی کنید الکتریسیته ساکن لباس شخص در محیط را از بین ببرید و تا آنجا که امکان دارد ساکنان تا رفع خطر، مکان را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.