مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فعالیت یکی از مراکز نگهداری حیات وحش بوشهر به دلیل رعایت نکردن شرایط استاندارد متوقف شد.

فعالیت یک مرکز نگهداری حیات وحش در استان بوشهر متوقف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: با توجه به فراهم نبودن شرایط نگهداری گونه‌ها در این مرکز نگهداری حیات وحش، ضمن توقف فعالیت آن، باقیمانده گونه‌ها شامل چند راس قوچ و میش به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل شد.

او عنوان کرد: نگهداری گونه‌های حیات وحش در مراکز نگهداری یا تکثیر و یا در باغ‌های وحش باید با فراهم‌سازی شرایط استاندارد و توجه به اصول بوم شناسی باشد، زیرا توجه نکردن به اصول صحیح نگهداری گونه‌ها موجب مرگ و میر آن‌ها می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت گونه‌های حیات وحش افزود: نگهداری این گونه‌ها در شرایط اسارت به‌دلیل تطابق نداشتن با شرایط زیستگاهی توصیه نمی‌شود؛ ولی نگهداری گونه‌ها برای تکثیر و یا نگهداری در باغ‌های وحش جهت آموزش و آشنایی با حیات وحش باید وفق قوانین و مقررات با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت و فراهم‌سازی شرایط استاندارد باشد.

وی بیان کرد: در همین زمینه مراکز نگهداری و تکثیر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بازرسی شد که فعالیت یک مرکز که در یک واحد درمانی مبادرت به نگهداری چند راس پستاندار کرده بود به‌دلیل شرایط نامساعد نگهداری متوقف شد و باقیمانده گونه‌ها به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو مرکز تکثیر حیات وحش و دو باغ پرندگان در استان بوشهر وجود دارد که تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.