فعال اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ غایب باشند؛ برای همیشه از عرصه سیاسی حذف خواهند شد.

غیبت اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ مساوی با حذف همیشگی آنهاستاسفندیار عبداللهی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شرایط حاکم بر سیاست داخلی ایران، چشم‌انداز آن را غیر قابل پیش‌بینی قلمداد کرده و گفت: اصولگرایان با اکثریت خوبی وارد مجلس شدند و اکنون باید توجه کنند تنها نماینده آن ۴۲ درصد رای دهنده نیستند؛ بلکه نماینده آن اکثریتی که به هر دلیل پای صندوق نیامدند، هم هستند.

او افزود: بدیهی است همه مردم الزاما طرفدار شعار‌ها و برنامه‌های اکثریت حاضر در مجلس نیستند و مطالباتی دارند که از جاری شدن آن گویا نا امید شده‌اند، لذا قبل از اینکه به بررسی شرایط حاکم بر جریان اصلاح‌طلب بپردازیم؛ لازم است تاکید کنم، شرایط کنونی کشور رویکرد و نگاهی ملی و همگرایانه می‌طلبد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: از سال‌ها پیش به خصوص بعد از انتخابات مجلس سال ۹۴ و ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستای سال ۹۶ انتقادات زیادی حول شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان وجود داشت و از مدت‌ها پیش هم طرح‌های مختلفی از جمله پارلمان اصلاحات از طرف طیفی از جریان اصلاحات پیشنهاد شده بود، بنابراین استعفا‌های رئیس و نایب رئیس این شورا دور از انتظار نبود و حداقل اصلاح‌طلبان غافلگیر نشدند. به نظرم همه اصلاح‌طلبان به این اصل که آن‌ها نیاز به یک ساختار چابک، دموکراتیک، قابل اجرا و سیستمی دارند که بتواند مطالبات بدنه و طرفداران اصلاحات را محقق کند، رسیده اند، ولی حتما نیاز دارند، از نظر شکلی و کیفی به توافق برسند و این مهم محقق خواهد شد.

عبداللهی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم گفت: تا قبل از اینکه اصلاح‌طلبان به یک ساختار منسجم با مختصاتی که ذکر شد نرسند ، نمی‌توان در مورد آن پیش‌بینی مشخص داشت. ولی شخصا بر این نظرم که اگر اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ غایب باشند، برای همیشه از عرصه سیاسی حذف خواهند شد.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در صورتی که جریان اصلاحات از رکود فعلی خارج شود و به انسجام و ساختار و ترسیم راهبردی برسند، پرده بعدی؛ مشارکت قوی و معطوف به پیروزی در انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار