ایرج مصطفوی گفت: هوای استان سمنان تا اواسط هفته بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: طبق پیش بینی هواشناسی برای استان سمنان تا اواسط هفتهکاهش نسبی دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد و از سه‌شنبه تا پایان هفته افزایش نسبی تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه شرایط جوی چند روز آینده متاثر از سامانه بارشی و امواج ناپایداری خواهد بود بیان کرد: رشد ابر، مه آلودگی، بارش‌های پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ مخاطره‌های سامانه بارشی حاکم بر هوای استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: این تاثیرات در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان بیشتر در ساعات بعدازظهر و شب پیش بینی می‌شود.

مصطفوی تاکید کرد: اجتناب از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات مهمترین توصیه‌های هواشناسی تا زمان فعالیت سامانه تا روز چهارشنبه است.

او به وزش باد شدید و بسیار شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی متاثر از سامانه دیگری اشاره و اضافه کرد: این پدیده در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و جهت باد غالب شمالی تا شرقی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: وزش باد در بیشتر نقاط استان سمنان تا دوشنبه شدید و بسیار شدید و از سه شنبه تا چهارشنبه نسبتا شدید تا شدید به ویژه در نواحی شرقی و جنوبی دور از انتظار نیست.

پیش بینی می‌شود، هوای مرکز استان سمنان امروز در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتی گراد و در گرم‌ترین ساعات به ۳۳ درجه سلسیوس برسد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.