مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان با موفقیت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در استان خراسان شمالی مبارزه با آفت سن در مزارع غلات از الویت‌های کاری این مدیریت به شمار می‌رود که توجه به این مهم، موجب ارتقای کیفیت و کمیت محصول گندم و جو تولیدی استان می‌شود.

رضایی تاکید کرد: امسال نیز با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طی فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در سطح ۲۰ هزار و ۷۰۷ هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفت سن مادر و پوره انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشتر کشاورزان سالانه در مبارزه با آفت سن همکاری خوبی دارند و امسال هم همکاری کشاورزانی که مزارع آن‌ها در معرض سن غلات قرار گرفته بود موجب شد که عملیات مبارزه علیه سن غلات با موفقیت همراه شده و کیفیت گندم تولیدی افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: 

مبارزه با سن مادر در گندمزار‌های خراسان شمالی 

پیش بینی مبارزه با آفت سن مادری گندم در مزارع خراسان شمالی


رضایی ادامه داد: مبارزه با سن مادر در سطح ۹ هزار و ۶۱۸ هکتار و مبارزه با پوره سن نیز در سطح ۱۱ هزار و ۸۹ هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تلاش کارشناسان و افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در جهت تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی برداشت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.