مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۵۹۰ بازرسی از داروخانه‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین رضاپور مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۵۹۰ بازرسی از داروخانه‌های استان کرمانشاه انجام شده که ۵۵ تخلف شامل حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه‌ها، دارو‌های تاریخ مصرف گذشته و دارو‌های غیرمجاز کشف شد.

او  افزود: از این تعداد ۲۵ مورد در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح و با داروخانه‌های متخلف برخورد شد و سه مورد نیز به منظور تشدید برخورد به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع یافت  تاکنون دو جلسه کمیسیون ماده ۲۰ برگزار شده  پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی، دادگاه یا نظام پزشکی ارجاع شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۲ مجوز تأسیس داروخانه جدید در استان کرمانشاه صادر شده است، بیان کرد: امسال ۳۱ مجوز تأسیس داروخانه در شهر کرمانشاه و برای هر یک از شهرستان‌های استان مجوز تأسیس یک داروخانه صادر می‌شود.

رضاپور ادامه داد: کمبود‌های دارویی که در سطح کشور وجود دارد در استان کرمانشاه نیز نظیر انسولین و برخی دارو‌های آنتی‌بیوتیک و مسکن که البته مشابه داخلی دارند، دیده می‌شود.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.