رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۳ نفردیگر آمار جان باختگان کرونایی استان زنجان به ۱۹۳ نفر رسید.

کرونا ویروسبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درجلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونای استان گفت : از ظهر دیروز تا کنون ۴۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس بستری شده در استان زنجان افزوده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: کمبود نیروی متحصص بویژه پرستار را عمده مشکل این دانشگاه در خدمات رسانی به بیماران کرونایی اعلام کرد.

 قزلباش با اشاره به شیب تند شیوع این ویروس در استان از نیمه دوم خرداد گفت: آمار بیماران کرونایی استان در ۳ هفته گذشته با مبتلایان ۴ ماه گذشته برابری می‌کند.
 
او با بیان اینکه در استان زنجان هم اکنون ۵۶۵ نفر هم به علت ابتلا به ویروس کرونا درمراکز درمانی بستری هستند ادامه داد : ازآغاز شیوع کرونا تاکنون ۵ هزارو ۸۰۱ نفر به علت ابتلا ویا مشکوک بودن به این ویروس درمراکز درمانی استان نمونه برداری و بستری شده اند.

قزلباش با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۳ نفردیگر آمار جان باختگان کرونایی استان به ۱۹۳ نفر رسید بیان داشت : از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز هزارو ۵۰۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه شهر‌های زنجان، ابهر، ماهنشان و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند بیان داشت: از امروز تمام محدودیت‌های کرونایی با اعلام وضعیت قرمز وهشدار دراین شهر‌ها دوباره اعمال می‌شود.

استاندار زنجان هم در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونای استان زنجان گفت: مراکز تفریحی آبی، شهر‌های بازی، اماکن ورزشی، موز‌ها، مساجد، تالار‌ها وآرایشگاه‌های زنانه در این چهار شهرتایک هفته تعطیل خواهد بود.

حقیقی با اشاره به اهمیت جدی گرفتن مبارزه با این ویروس گفت: از امروز ورود به مراکز خدماتی خدماتی بدون استفاده از ماسک ممنوع بوده وشرط استفاده از سرویس‌های عمومی شهری هم استفاده از ماسک خواهد بود.

او با اشاره به ابتلای حدود ۱۲ درصد مردم استان به ویروس کرونا گفت: همچنان ۸۸ درصد مردم استان درمعرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

انتهای پیام/ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.