به منظور توسعه فرهنگ رضوی و هم افزایی بین دستگاهی، تفاهم نامه همکاری فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به منظور توسعه فرهنگ رضوی و هم افزایی بین دستگاهی، تفاهم نامه همکاری فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی در ۲۲ بند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی به امضا رسیده است.

 او افزود: بر اساس این تفاهم نامه، اعتبار تخصیص یافته به همت آستان قدس رضوی، بیشتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اختصاص بودجه این تفاهم نامه ۱۰۰درصد از منابع ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.
 
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد: هیچگونه بودجه‌ای از منابع این اداره کل، به این تفاهم نامه اختصاص پیدا نکرده است، در واقع به خاطر انجام برخی فعالیت‌های این تفاهم نامه در مشهد مقدس، از این طریق بودجه‌های ملی، جذب استان خراسان می‌شود.
 
امینی بیان کرد:در این تفاهم‌نامه، گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در سطح ملی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت عظیم معنوی مضجع شریف امام رضا (ع) و امکانات آستان قدس رضوی و ارتقای فرهنگ زیارت و مشارکت در اجرای طرح‌های مؤثر و ماندگار فرهنگی، علمی و اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
  • آغاز به کار مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان

    او تصریح کرد: همکاری و همیاری در زمینه تبلیغ و ترویج معارف قرآنی و سیره اهل بیت علیهم السلام و به ویژه امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت و آرمان‌ها و گفتمان انقلاب در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری و تعامل به منظور الگو سازی، کادرسازی و شبکه‌سازی در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی است.
 
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور، استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری طرفین با حفظ حقوق مادی و معنوی و همکاری ومشارکت در تولید آثار هنری، سینمایی و تلویزیونی به منظورترویج فرهنگ و سیره رضوی، مشارکت در چاپ نمایشنامه‌های مذهبی و مضامین رضوی، بخش‌هایی از این تفاهم نامه است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.