مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر ومیمه از تغییر علائم بیماری کرونا و افزایش ۴۴ درصدی تعداد مبتلایان در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی پارسا در نشست ستاد مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا با اعلام این خبر و با اشاره به افزایش ۴۴درصدی آمار مبتلایان به کرونا از ابتدای اردیبهشت تا هفته جاری، در این شهرستان، گفت: افزایش موارد مثبت از ابتلا به کرونا بیانگر عادی انگاری ویروس کرونا، شیوع و انتشار بیشتر این ویروس در بین افراد جامعه است.

او افزود: روند بیماری کرونا، غیرقابل پیش‌بینی بوده و سیر مدون و مشخصی از علایم و پیشرفت بیماری در افراد قابل شناسایی نیست و با تغییر زمان ابتلا، شدت و علایم آن نیز تغییراتی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر، با بیان اینکه اخیرا افزایش تعداد مبتلایان در سنین پایین‌تر از ۴۰ سال در بزرگسالان و زیر ۱۵ سال در کودکان بوده، اظهار داشت: شاخص‌ترین علایم این بیماری درشرایط کنونی با توجه به تغییرات ساختاری و نوع عملکرد این ویروس عبارتست از؛ بدن درد، اُفت بویایی، عوارض گوارشی، تنگی نفس در موارد شدید و سرفه.


پارسا افزود: کارمندان ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از امروز ۱۵ تیر موظف به استفاده از ماسک در محل کار بوده و درصورت تخطی برای آنان غیبت از محیط کار لحاظ می‌شود همچنین دستگا‌هها از پذیرش مراجعان بدون ماسک و ارائه خدمات به آن‌ها خودداری کنند.

او، اولویت شبکه بهداشت و درمان را تشخیص و درمان بیماری دانست و گفت: دو طرح جامع در راستای غربالگری آحاد جامعه از ابتلا به بیماری جامع انجام شده و اکنون غربالگری از جامعه پرخطر نظیر؛ مبتلایان به دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و عروقی، آسم، افراد چاق، بیماران زمینه‌ای در معرض خطر نظیر؛ افرادی که با بیمار در تماس بوده و خانواده‌های افراد بیمار با تست مثبت همچنین، زنان باردار و سالمندان آغاز شده است.

علی پارسا انجام تست کرونا در مراکز بهداشتی را مختص افراد با سن بالای ۶۰ سال و افراد در تماس با خانواده و فرد بیمار مثبت دانست و تصریح کرد: غربالگری سایر افراد در صورت تمایل صنایع واحد‌های بخش خصوصی و اختیاری در مراکز خصوصی بر طبق تعرفه شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بابیان اینکه داروی مورد نیاز افراد علامت‌دار و یا بیماران زمینه‌ای رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، افزود: مراکز بهداشتی ۲۴ ساعته پیگیر شرایط افراد در غربالگری بوده و در صورت بروز علائم و یا بیماری زمینه‌ای دارو‌های سرپایی و مورد نیاز نظیر؛ "کلروکین" تجویز و بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.


پارسا، بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت قرنطینه خانگی در بیماران سرپایی تاکید کرد و گفت: افراد پس از ابتلا به بیماری باید ۱۰ الی ۱۴ روز پس از شروع علایم در قرنطیته‌خانگی بسر ببرند و در صورتی که سه روز پایانی دوران نقاهت بدون علامت باشند با تشخص و گواهی پزشک اجازه بازگشت به کار و شروع فعالیت خود را دارند.


پارسا، با اشاره به افزایش ۵برابری ارائه خدمات شبکه بهداشت و درمان نسبت به سه ماه اول سال ۹۸ افزود: تجمعات عروسی و ترحیم یکی از تهدیدات بزرگ کل کشور بوده که مواردی از ابتلا در آنان در کشور وجود دارد و لازم است علی رغم فقدان ایت موارد در شهرستان، در راستای پیشگیری از ابتلا، همدلی و همیاری با کادر درمان و بهداشت که روز‌های سختی را گذرانده و خسته از حجم و فشار کاری هستند از حضور در این مراکز جلوگیری شود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.