معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مصرف هزار و۷۵۰ لیتر آب بر ثانیه در همدان خبر داد.

رکورد زنی مصرف آب شهروندان همدانی و رسیدن مصرف آنها به روزی به هزار و ۷۵۰ لیتر در ثانیه

حمید رضا نیکداد، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:  مصرف آب شهروندان استان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد امسال افزایش یافته است و بیشترین مصرف استان با افزایش ۳۰ درصدی مربوط به شهروندان همدانی است.

او با بیان اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا شستشوی دست‌ها بهترین راهکار است افزود: مصرف آب در استان امسال بیشتر برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته است که در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است اما با مدیریت در مصرف و شستشوی صحیح دست‌ها می توان مصرف آب را کاهش داد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ظرفیت تصفیه آب در تصفیه خانه اکباتان همدان هم خبر داد و گفت: تا ۲۰ روز آینده با اجرای طرح توسعه‌ی این تصفیه خانه، روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتر در ثانیه میزان تصفیه آب  افزایش می یابد.

هم اکنون در تصفیه خانه اکباتان، ۳۵۰ لیتر در ثانیه ،در تصفیه خانه شهید بهشتی هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه   و در تصفیه خانه عباس آباد  ۸۰ لیتر در ثانیه  آب  برای مصرف شهروندان این شهر تصفیه و وارد شبکه‌ی توزیع می‌شود.

نیکداد با بیان اینکه هم اکنون مصرف آب در همدان به هزار و ۷۵۰ لیتر در ثانیه رسیده است ادامه داد: برخی از آب مورد نیاز استان از چاه ها تامین و پس از گندزدایی به مخازن و خطوط انتقال آب وارد می شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار