نادر مالکی با اشاره به اختصاص ۶۲.۷ میلیارد تومان اعتبار استانی ویژه برای این استان گفت: این مبلغ برای اجرای طرح‌های مشخص است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان در جلسه توزیع اعتبارات شهرستانی با اشاره به اینکه سهم استان سمنان در اختصاص این اعتبارات در سال جاری ۶۲.۷ میلیارد تومان است، گفت: اعتبارات استانی ویژه همان اعتباراتی است که استان‌ها در اختصاص آن نقشی ندارند و برای اجرای طرح‌های مشخصی به‌صورت متمرکز تخصیص می‌یابد.

او بابیان اینکه این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، افزود: کل اعتبارات مصوب و متوازن استان در سال جاری ۲۳۳ میلیارد تومان تعیین‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه میزان درآمد دولت براثر تحریم‌ها کاهش‌یافته است، تصریح کرد: اعتبارات تخصیصی متوازن و استانی این منطقه در سال جاری یک درصد کاهش‌یافته است.

مالکی در ادامه فهرستی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان سمنان برای تخصیص اعتبار را عنوان کرد و گفت: پروژه‌های سد نمرود، جاده ایوانکی- آبسرد، جاده سیمین دشت- گرمسار، تکمیل ساختمان فرمانداری‌های استان، پروژه‌های انتقال آب شاهرود، پروژه جاده سمنان _ فیروزکوه، اجرای سد فینسک، مطالعه‌ی انتقال آب خزر به فلات مرکزی، انتقال و تکمیل زندان‌های سمنان و دامغان، احداث مراکز سوانح سوختگی کوثر، احداث پل شهرک صنعتی سمنان و جاده دامغان- معلمان، مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان، کنارگذر‌های استان و پروژه حرم تا حرم از اعتبارات استانی در سال جاری بهره‌مندمی شوند.

او با تأکید بر اینکه پروژه‌های بهداشتی و درمانی، آموزش‌وپرورش و پروژه‌های راه‌سازی در اولویت برای تخصیص اعتبار در سال جاری قرار دارند، اضافه کرد: پروژه جاده دامغان - گلوگاه، اجرای فاضلاب شهر‌های استان، تکمیل ورزشگاه‌های استان، جاده شاهرود- آزادشهر، جاده شاهرود- میامی و مجتمع ایثارگران نیز در اولویت‌های بعدی برای تخصیص اعتبارات استانی قرار دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.