رئیس هیات شمشیربازی استان اصفهان با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در ورزش گفت: باوجود علاقه‌مندان بسیار به ورزش پیش بینی می‌شود یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی ما ریزش ورزشکاران باشد.

فرهاد رضایی رئیس هیات شمشیربازی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، با اشاره به انتخاب مجددش در سمت ریاست هیات شمشیربازی استان اصفهان گفت: برنامه‌ها جدید ما در این دوره شامل چهار موضوع اصلی می‌باشد از جمله برگزاری لیگ داخل استانی، حمایت از قهرمانان و مربیان، آموزش و کارگاه‌های دانش افزایی برای مربیان و راه اندازی و داشتن یک تیم خوب برای آقایان در لیگ برتر هستند.

او ادامه داد: از جمله فعالیت‌های ما در ۴ سال اخیر راه اندازی آکادمی شمشیر بازی زنده یاد روزبه سرهنگی بود که البته روند ساخت این مجموعه قبل از شروع دوره ریاست بنده می‌باشد، در حال حاضر این مجموعه بهترین سالن شمشیربازی ایران شناخته می‌شود؛ یکی از برنامه‌های امسال ما نیز تقویت شهرستان‌های دیگر استان مانند نجف آباد است که شمشیربازان خوبی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

رئیس هیات شمشیر بازی استان گفت: تیم‌های ما همیشه در مسابقات جزو سه تیم برتر کشور هستند، در المپیاد نوجوانان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم و در مسابقات قهرمان کشور در رده سنی بزرگسالان هم صاحب سه طلا و در اسلحه فلوره موفق به کسب مقام سوم کشور شدیم.

رضایی اظهار کرد: ملی پوشان آقای ما در حال حاضر علی امینی، محمد رضا طادی و محمد رضایی هستند، در بخش بانوان نیز در اسلحه‌ی اپه ما نفراتی را داشتیم که به اردوی تیم ملی دعوت شدند، اما با شیوع کرونا اردوی تیم ملی برگزار نشد.

رئیس هیات شمشیربازی استان با اشاره به اینکه در ۳ ماه نخست سال مسابقات شمشیربازی در کشور برگزار نمی‌شود گفت::مسابقات داخلی امسال ما تداخلی با کرونا نداشته اند و در این مورد فقط مسابقات برون مرزی پیشکسوتان که قرار بود درشهریور ماه برگزار شود به تعویق افتاد.

رضایی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در رونق باشگاه‌های ورزشی گفت: باوجود علاقه‌مندان بسیار به ورزش پیش بینی می‌شود یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی ما نه تنها در شمشیر بازی بلکه در سایر رشته‌های ورزشی ریزش ورزشکاران باشد، اما وظیفه ما در این شرایط حمایت وبرطرف کردن مشکلات ورزشکاران است تا شاید این ریزش چشمگیر کاهش یابد.

او درپایان صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر تغییری در تقویم فدراسیون ایجاد نشود آبان ماه امسال ما میزبانی مسابقات سابر بین المللی هستیم که این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی جا دارد، این مسابقات به دلیل اینکه دارای رنکینگ جهانی است اهمیت فراوانی برای کشور‌های شرکت کننده در آن دارد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.