استاندار اردبیل گفت: در راستای تکمیل و بهره برداری از پروژه بام مشگین شهر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل صبح امروز در بازدید از طرح‌های گردشگری مشگین‌شهر گفت: پروژه بام مشگین‌شهر از طرح‌های مهم در این شهرستان به شمار می‌رود که در راستای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این پروژه بام اختصاص یافت.

او از اختصاص اعتبارات برای راه و زیرساخت این پروژه خبر داد و گفت: این اعتبارات پیش‌بینی شده از اعتبارات سال ۹۹ اداره‌کل میراث‌فرهنگی تامین و این پروژه عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تمامی مجموعه‌های آبدرمانی استان باید روباز و با نمامنظر طبیعی طراحی شود، عنوان کرد: شهرستان مشگین‌شهر در زمینه ایجاد مجتمع‌های مدرن آبدرمانی سرآمد این استان است.

بهنام‌جو افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه احداث مجتمع‌های آبدرمانی در این شهرستان صورت گرفته است به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۱۰ مجتمع مدرن آبدرمان لوکس و مجهز در این شهرستان فعالیت دارند.

او بیان کرد: موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان مشگین‌شهر و پراکندگی چشمه‌های آبگرم با فاصله کم از یکدیگر جایگاه این شهرستان را در جهان ممتاز ساخته است.

استاندار اردبیل در بازدید از محوطه گردشگری آبشار کرکریق نیز گفت: کرونا ارزش طبیعت‌گردی را مشخص کرد و مشگین‌شهر از قطب‌های فعال گردشگری اکوتوریسم و طبیعت‌گردی کشور است و طرح‌های خوبی در این شهرستان در حال انجام بوده و سرمایه‌گذاران در صورت سرمایه‌گذاری در حوزه اکوتوریسم از حمایت‌های ویژه و تسهیلات برخوردار می‌شوند.

بهنام‌جو در مورد پیست اسکی شابیل افزود: پیست اسکی و تله‌سیژ شابیل در کنار مجموعه‌های آبدرمانی منحصر به‌فرد مشگین‌شهر، قطب جدید گردشگری زمستانی کشور خواهد بود.

او گفت: موقعیت توریستی ویژه منحصربه‌فرد و همجواری مجتمع‌های اقامتی، پیست اسکی، آبگرم و تله‌سیژ در این منطقه جاذبه‌های بیشماری برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این طرح به لحاظ ارتفاع از سطح دریا و قرار گرفتن در کنار مرتفع‌ترین آبگرم جهان از موقعیت منحصربه‌فردی برخوردار است که با واگذاری این پروژه و پرداخت تسهیلات لازم امیدواریم تا پایان سال‌جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بهنام‌جو با اشاره به آغاز عملیات عمرانی کمربند طلایی سبلان عنوان کرد: با تکمیل کمربند طلایی سبلان شابیل در کمتر از ۴۵ دقیقه به سردابه اردبیل و سرعین متصل خواهد شد و مشگین‌شهر از گردشگران سرعین منتفع خواهد شد.

او گفت: با اتمام بیماری کرونا و از سرگیری سفر‌های گردشگری، پیش‌بینی می‌شود شهرستان مشگین‌شهر میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.